قرارداد تامین مقوای کتب جلد کتب درسی سراسر کشور در واحد تولیدی راشا کاسپین زنجان منعقد شد

به گفته حجت الاسلام لطیفی،این افتخاری بسیار برای شرکت راشا کاسپین زنجان است که مقوای کتب درسی تمام کشور در این واحد صنعتی تولید شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت الاسلام علی لطیفی بعدازظهر امروز(۱شهریور ماه) در مراسم انعقاد قرارداد تامین مقوای جلد کتب درسی سراسر کشور در واحد صنعتی راشا کاسپین زنجان، با اشاره به رشد در تامین مقوا و کاغذ موردنیاز در داخل کشور، عنوان کرد: طی این سال ها حمایت از تولید داخل و اعتماد بر توان داخلی یکی از مسائل بسیار مهم و از سیاست های جدی کشور است و ما به عنوان مسئولان اجرایی در وزارت آموزش و پرورش بسیار خرسندیم که به درجات بسیار خوبی به لحاظ تامین کالای مورد نیاز کاغذ و مقوا در داخل کشور نائل شدیم.

 


وی با اشاره به آمار کاغذ و مقوای مصرفی در داخل کشور و میزان واردات ماده خام این دو محصول، اظهار کرد: درسال جاری ۲ اتفاق بسیار مهم رقم خورد،اول تامین دو سوم کاغذ موردنیاز از تولید داخل کشور که در گذشته حجم خیلی کمتری از محصولات داخل کشور تامین می‌شد و دوم تامین مقوای جلد کتب درسی در استان زنجان که این دو مورد بسیار حائز اهمیت هستند.

 


لطیفی افزود: در سال های گذشته نزدیک به ۴۵هزارتن کاغذ برای مصرف داخلی استفاده می‌شد که امسال ۳۰هزارتن از این مقدار در داخل کشور تولید می‌شود.

 


این مسئول با اشاره به تاثیر این قرارداد در تقویت هویت ایرانی و افتخار در دانش آموزان، بیان کرد: تقویت هویت ایرانی و احساس افتخار در دانش آموزان تنها به وسیله داستان و قصه های کودکانه و شعر نیست بلکه اگر دانش آموزان بدانند که کالای تحصیل مصرفی آنها به دستان هم وطنان و خواهران و برادران خودشان در داخل کشور تولید می‌شود، روحیه خودباوری و غرور ملی آنها تقویت خواهد شد.

 


وی با اشاره به لزوم بومی سازی سایر صنایع موجود در کشور، گفت: امیدواریم انعقاد این قرارداد نقطه ای باشد تا در سال های آتی در سایر زمینه ها مانند کاغذ نیز بتوانیم تمام نیاز داخل کشور را از تولیدات بومی خودمان تامین کنیم و امیدواریم بتوانیم در چرخه تولید کاغذ نیز این بومی سازی زیست محیطی را پایه گذاری کنیم.

 


رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور، با اشاره تلاش های دو شرکت چاپ و نشر کتب درسی کشور، خاطرنشان کرد: ۲شرکت چاپ و نشر کتب درسی در سطح کشور وظیفه سنگین چاپ محصولات را برعهده دارند و تلاش های زیادی در جهت ارتقای کیفیت کاغذ و مقوای تولید داخل کشور انجام دادند تا امروز بتوانیم در زمینه تولید مقوا این گام بسیار موثر را برداریم و امیدواریم آثار و برکات رویداد امروز را در زندگی مردم و نظام جمهوری اسلامی شاهد باشیم و بیش از پیش در مسیر توسعه و آبادانی کشور قدم بگذاریم.

 


استاندار زنجان نیز با اشاره به روند تامین مقوای موردنیاز داخل کشور، عنوان کرد: تا به امروز تمام مقوای موردنیاز برای تولید جلد کتب درسی از خارج کشور تامین می‌شد و به اصطلاح وارداتی بود که این مقدار به رقم ۴۳۰۰ تن می‌رسید که امسال خوشبختانه طی قراردادی که شاهد انعقادش بودیم از امروز تمام این کالای مصرفی موردنیاز کشور در استان زنجان تولید خواهد شد.

 


وی با اشاره به انجام مناقصه میان شرکت های تولید مقوا، اظهار کرد: مناقصه ای که امسال انجام شد در سطح بین المللی بود و شرکت های مختلفی از داخل و خارج کشور در این مناقصه شرکت کردند که خوشبختانه راشا کاسپین زنجان توانست برنده این مناقصه باشد.

 


افشارچی با اشاره به تمایز این واحد صنعتی تولیدی با سایر واحد های مشابه، تصریح کرد: یک تمایز عمده این واحد صنعتی با سایر واحد های موجود، بازیافت ضایعات کاغذ به وسیله دستگاه های پیشرفته صنعتی است به طوری‌که طی فرایند تولید هیچ درختی قطع نمی‌شود و به اصطلاح تناقضی با مسائل زیست محیطی ندارد.

 


استاندار زنجان با اشاره به تاثیر عقد این قرارداد در پیشرفت استان زنجان، خاطرنشان کرد: حجم این قرارداد انعقادی بسیار قابل توجه است و امیدواریم این رویداد سبب رونق شرکت تولیدی راشا کاسپین بشود و برکات آن به تمام استان و سطح کشور برسد.همچنین نیروهای مشغول در این واحد صنعتی بسیار فعال هستند و قطعا با تلاش این افراد شاهد رشد و شکوفایی استان زنجان در سال های آتی خواهیم بود.

 


در انتهای مراسم عقد قرارداد تامین جلد کتب درسی، مهندس پایداری و ثقفی به نمایندگی از واحد تولیدی قرارداد مذکور را امضا و به تبادل قرارداد پرداختند.

کد خبر 1208506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha