خواستار ارتباط بی واسطه و مستقیم تجار و بازرگانان با تاتارستان هستیم

اسحاقی خواستار ارتباط بی واسطه و مستقیم تجار و بازرگانان ایران و تاتارستان شد و گفت: تجار و بازرگانان دو منطقه باید بدون واسطه و مستقیم با هم در ارتباط باشند و با هیات های تجاری و بین ۲ منطقه تبادل نظر شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «سید محمد اسحاقی» امروز (سه شنبه، ۱ شهریور) در نشست توسعه مبادلات تجاری بین منطقه آزاد انزلی و هیات تجاری جمهوری تاتارستان در سالن همایش های این منطقه بر افزایش مبادلات تجاری و استفاده از مزایای استفاده از عضویت در اتحادیه اوراسیا تاکید کرد و گفت: با عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا طرفین می توانند از افزایش مبادلات تجاری از مزایای این اتحادیه استفاده بیشتری داشته باشند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این نشست نصریح کرد: استان گیلان با سه بندر فعال انزلی، آستارا و کاسپین و ظرفیت منطقه آزاد انزلی و سایر زیر ساخت های تجاری در حوزه حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی همواره نقش اساسی و مهمی در توسعه مبادلات تجاری دو کشور بازی می کند.

 

وی با انتقاد از طولانی بودن پروسه صدور روادید در جمهوری تاتارستان از انتظار ایران برای تسهیل در صدور روادید برای کشور ایران شد.

 

اسحاقی متذکر شد: استفاده از شبکه حمل و نقل دریایی برای افزاش توان تجاری بین دو منطقه و بخصوص مزیت های منطقه آزاد انزلی که حائز اهمیت است، از شرکت های جمهوری تاتارستان برای فعالیت در بخش های تولیدی و صنعتی و تجاری این منطقه دعوت به همکاری می کنیم.

 

وی خطاب به اتاق بازرگانی گیلان گفت: باید ارتباط و همکاری نزدیک با جمهوری تاتارستان برقرار شود و روسای 2 اتاق بازرگانی در اولین فرصت با هم ملاقات کنند و استانداری گیلان نیز آمادگی دارد با همکاری بخش خصوصی نمایشگاه ایران را در غازان برگزار کند.

 

وی خواستار ارتباط بی واسطه تجار و بازرگانان ایران و تاتارستان شد تا هیات های تجاری بین 2 منطقه مبادله شود و امکان کشت و تولید محصولات کشاورزی گیلان و کشت گل خانه ای از سوی شرکت های گیلانی و تولید محصولات فراسرزیمنی در آن جمهوری نیز بررسی شود.

 

وی از آمادگی استان گیلان برای صدور محصولات کشاورزی و مصالح ساختمانی به تاتارستان و واردات گوشت حلال گاو و گوسفند و غلات از آن جمهوری خبر داد.

 

اسحاقی تاکید کرد: با توجه به آب فراوان در جمهوری تاتارستان امکان تکثیر و پرورش انواع ماهیان بویژه تاس ماهیان در این جمهوری فراهم است که می بایست امکانات 2 استان مورد بررسی قرار گیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان همچنین تمایل استان گیلان برای آغاز مذاکرات در سطح هیاتی بلند پایه از مدیران ارشد استان گیلان برای آشنایی با توانایی های تاتارستان با همتایان آن منطقه را اعلام کرد.

 

هیاتی متشکل از تجار و بازرگانان جمهوری تاتارستان روز سه شنبه پس از حضور در استان های تهران و گلستان وارد گیلان و منطقه آزاد انزلی شدند و با تجار و بازرگانان استان گیلان و منطقه آزاد انزلی به تبادل نظر پرداختند .

کد خبر 1208560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha