جمع آوری اقلام دارویی بلا استفاده در خراسان جنوبی آغاز شد

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از جمع آوری اقلام دارویی بلااستفاده مردم برای تامین بخشی از نیاز دارویی مراسم اربعین در کشور عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی کاوسی» امروز (۲ شهریور) به خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: هر ساله دارو و خدمات پزشکی برای زائران اربعین حسینی(ع) در کشور عراق توسط جمعیت هلال احمر تامین می شود.

 

وی با اشاره به حذف هزینه درمانی هلال احمر از روادید زائرین در سال جاری، خاطر نشان کرد: امسال برای اولین‌بار جمعیت هلال احمر در قالب پویش «مرهم زائر» در صدد است تا با کمک خیرین، بخشی از نیاز دارویی این مراسم را تامین کند.

 

وی با بیان اینکه هموطنان به دو روش نقدی و غیر نقدی می‌توانند در این پویش سهیم شوند، گفت: شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۴۴۹۹۹۹۹۹ برای واریز کمک های نقدی اعلام شده است.

 

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه امکان مشارکت غیر نقدی در این پویش‌ با توجه به درخواست های مردمی فراهم شده است، افزود: هموطنان نیز با اهدای اقلام دارویی بلااستفاده خود می‌توانند از ثواب این طرح برخوردار شوند.

 

وی در خصوص شرایط اقلام دارویی اهدایی، تصریح کرد: داروها باید دارای بسته بندی مناسب، دارای تاریخ انقضا و مصرف و همچنین غیر یخچالی باشند.

 


وی ادامه داد: انواع قرص ها و کپسول های نیمه استفاده، فرآورده های دارویی مایع، ژل، نیمه جامد، سوسپانسیون ها، پمادها، کرم ها، محلول ها و قطره ها، اسپری ها و شیاف ها که به هر دلیل بسته بندی آن ها باز شده باشد، قابل دریافت نخواهد بود.

 

کاوسی ادامه داد: مردم و خیرین نیک اندیش می توانند داروهای غیر استفاده خود را با شرایط ذکر شده به خانه های هلال و شعبه های هلال احمر سطح استان تحویل دهند.

 

 

 

کد خبر 1208585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha