گسترش عدالت و مبارزه با بی عدالتی از رویکردهای مساجد بوده است

براکه گفت: گسترش عدالت در ابعاد گوناگون آن و مبارزه با ظلم و بى‏عدالتى از رویکردهای مساجد در برهه های مختلف بوده است.

«مجتبی براکه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در فرهنگ دینى، نام «مسجد» یادآور بندگى و کرنش در پیشگاه خداوند متعال بوده و در حقیقت، برترین و اصیل‏ترین محل براى عبادت و تقرب جستن به خداوند متعال مسجد است؛ بنابراین، در قرآن کریم بر جنبه‏هاى عبادى مسجد بیش از هر بعد دیگرى تکیه شده است.

 

فرماندار خفر افزود: از دیگر جنبه‏هایى که به نقش مسجد در زمینه‏هاى اجتماعى ، سیاسى و… مربوط مى‏شود، نقشى است که این نهاد مقدس در گسترش عدالت در ابعاد گوناگون آن و مبارزه با ظلم و بى‏عدالتى ایفا مى‏کند.

 

وی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب اسلامى، مردم ایران علیه نظام ستم‏شاهى، جلوه‏هایى از نقش مسجد را در بعد ستم‏ستیزى، آشکارا مشاهده کردند، تا آن‏جا که مى‏توان انقلاب اسلامى ایران را «فرزند مسجد» برشمرد.

 

براکه عنوان کرد: همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس مساجد، فرزندان انقلابی و جهادی بسیاری در محور مقاومت و ایستادگی تربیت و راهی جبهه‌های حق علیه باطل کردند.

 

 فرماندار خفر با تاکید بر لزوم رشد جایگاه و کارکردهای بیش از پیش مساجد در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیاده سازی و اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را از الزامات اهالی مسجد عنوان کرد.

 

کد خبر 1208628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha