هدف دین مبین اسلام انسان دوستی و ایجاد وحدت بین مردم جامعه  است

امام جمعه اهل‌سنت ارومیه با اشاره به آموزه های اسلامی در رابطه با انسان دوستی گفت:قرآن کریم به مردم توصیه می‌کند از اختلاف پرهیز کنند، چون جدایی سبب مشکلات بسیاری در جامعه می‌شود.

«ماموستا مامد کلشی‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، با اشاره به اینکه خداوند انسان را ذینفع آفریده و در اصل وجود انسان برای جامعه دارای برکات بسیاری است، گفت: روابط حسنه انسان‌ها با یکدیگر آثار و برکات بسیاری دارد و سبب نشاط و پرشوری جامعه می‌شود.


امام جمعه اهل سنت ارومیه بیان کرد: اسلام همه ایام را به انسان دوستی دعوت کرده و به انسان کرامت داده است و انسان‌ها باید همواره یکدیگر را دوست داشته و به هم احترام بگذارند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان‌ها دارای روحیه اجتماعی هستند تصریح کرد: انسان‌ها دارای انس هستند و نمی‌توانند جدای از بقیه مردم زندگی کنند و ذاتا دوست دارند در کنار بقیه باشند.

 

این مسئول افزود: اسلام همه ایام را به انسان دوستی دعوت کرده و به انسان کرامت داده است و انسان‌ها باید همواره یکدیگر را دوست داشته و به هم احترام بگذارند و هیچ گاه همدیگر را مورد آزار و اذیت قرار ندهند.

 

ماموستا کلشی‌نژاد در ادامه با تأکید بر لزوم انفاق و مهربانی در جامعه گفت: در این راستا حضرت فاطمه(س) هر زمان می‌خواست سکه‌ای به فقیری ببخشد آن را تمیز و پاک و صاف می‌کرد و وقتی که از ایشان علت این موضوع را پرسیدند فرمود از پدرم شنیدم که هر زمان صدقه‌ای می بخشید، پیش از اینکه به دست مستحق برسد، در ابتدا در دست رحمت خدا قرار می‌گیرد بنابراین باید از بهترین‌ها ببخشیم و مشارکت داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: همین مشارکت‌های اجتماعی سبب پیوند ناگسستنی بین جامعه اسلامی شده و صله رحم را ایجاد و سبب انس و الفت بیشتر برای جامعه می شود.

کد خبر 1208702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha