بیمه رایگان بیش از ۶ میلیون جمعیت کشور از ابتدای سال

ناصحی با اشاره به اهمیت پوشش مناسب بیمه‌ای مردم، گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۶ میلیون جمعیت کشور به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت نظام شبکه در وزارت بهداشت، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای درست نظام ارجاع و پزشک خانواده بتوانیم در سلامت مردم ایفای نقش کنیم زیرا تا زمانی‌که سطوح اولیه خدمات سلامت تقویت نشوند، بروز مشکلات در سطوح بعدی اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

 

محمدمهدی ناصحی با بیان اینکه بیمه سلامت به عنوان یکی از اجزای وزارت بهداشت، نقش اصلی را در تامین منابع سلامت در کشور دارد، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که این منابع، هم کامل باشد و هم به موقع دریافت و پرداخت شود.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به اهمیت پوشش مناسب بیمه‌ای مردم، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون بیش از ۶ میلیون جمعیت کشور به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

 

وی پرداخت‌های بیمه سلامت را کاملا به روز اعلام کرد و گفت: کلیه‌ی اسناد اعم از اسناد دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش خصوصی در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

 

ناصحی با بیان اینکه تخصیص اعتبار داروخانه های کشور صورت گرفته و طی امروز و فردا، پرداختی داروخانه‌ها در بخش خصوصی به طور کامل انجام خواهد شد، اظهار کرد: نظام خدمت در روستاها یک اصل مهم در بیمه سلامت است و از همین رو پرداخت سهم بیمه سلامت در بخش روستایی در اسرع وقت انجام می‌شود.

 

وی با اشاره به اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در کشور، گفت: این مهم با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی و بخش خصوصی محقق شد و طرح دارویار با این زیرساخت انجام شد و امیدواریم با تکمیل این زیرساخت‌ها و برطرف شدن نواقص آن، ارائه خدمات به مردم به نحو مطلوبی صورت گیرد.

 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور به اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به این سازمان برای تامین هزینه درمانی بیماران خاص و صعب العلاج اشاره کرد و افزود: در فاز اول، بسته‌ها و خدمات بیش از ۱۸بیماری برای اعمال در سامانه‌ها جهت پرداخت آماده شده  به محض تایید شورای نگهبان، قابلیت اجرا خواهد داشت.

 

در ادامه این نشست، مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با ابراز رضایت از همکاری دانشگاه علوم پزشکی با بیمه سلامت گفت: با تعاملات مناسبی که فی مابین دانشگاه و بیمه سلامت وجود دارد می توانیم به بیمه شدگان خدمات رسانی مطلوبی ارائه نماییم.

 

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و از طریق رایزنی در مجلس و دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان موفق شدیم بودجه‌ای را وارد این بیمه کنیم و بدین صورت بخش بزرگی از مطالبات دانشگاه را پرداخت کنیم و امیدواریم که مابقی را نیز به محض دریافت اسناد بیمارستانها، پرداخت نماییم.

 

شیویاری گفت: خوشبختانه بیمه سلامت استان زنجان در زمینه پرداخت نسخ الکترونیک به ویژه تبادل الکترونیکی از اسناد بستری بیمارستانها توانسته است در سطح کشور از استانهای پیشرو باشد.

مدیر کل بیمه سلامت تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در زمینه تبادل اسناد الکترونیک با بیمه سلامت پیشروتر از بخش خصوصی است.

کد خبر 1208703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha