مساجد محل تربیت نیروهای پاکیزه است/ باید زمینه حضور جوانان را در مساجد فراهم کرد

حجت الاسلام ترابی گفت: مساجد نقش تربیتی بسیار مهمی دارند و جایگاهی است که نیروی انسانی پاکیزه را تربیت می کند و پرورش می‌دهد. هرکسی که علاقه مند است پاکیزه باشد ارتباطش را با مساجد بیشتر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «محمود ترابی» در همایش روز جهانی مساجد اظهارکرد: خداوند متعال برای مساجد چند جایگاه قائل شده است و شاید مهم‌ترین آن مربوط به همان دستوری است که خدا به پیامبر (ص) می دهد و به جز تقوا انگیزه دیگری برای ایجاد مسجد وجود ندارد.

 

امام جمعه گنبدکاووس گفت: مساجد نقش تربیتی بسیار مهمی دارند و جایگاهی است که نیروی انسانی پاکیزه را تربیت می کند و پرورش می‌دهد. هر کسی که علاقه مند است پاکیزه باشد ارتباطش را با مساجد بیشتر کند.

 

وی افزود: دشمنان با هرجایی که بتواند انسان را به خدا نزدیک کند و جزو مظاهر دین داری است مخالف هستند و با آن عناد دارند. هرجایی که ذکر خدا در آن باشد حتما سنگر مقابله با استعمار و استکبار خواهد بود.

 

حجت الاسلام ترابی با اشاره به اهمیت و جایگاه مسجدالاقصی در نزد مسلمانان بیان کرد: نباید نسبت به جنایت صهیونیست ها در حق ملت مظلوم فلسطین و مسجد الاقصی بی تفاوت باشیم و باید دنیا را نسبت به خطرات و تهدیدات رژیم غاصب صهیونیستی آگاه کنیم.

 

وی گفت: الان جمع کردن افراد در مساجد شاید کمی سخت باشد چراکه شرایط اجتماعی و فرهنگی نسبت به قبل تغییر کرده است اما باید با برنامه ریزی درست زمینه حضور مردم به ویژه جوانان را در مساجد فراهم کرد.

 

کد خبر 1208707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha