لزوم تامین اتوبوس برای جابجایی خدمه مواکب اربعین

جوینده گفت: هزار و ۲۰۰ خدمه مواکب خراسان جنوبی با ناوگان عمومی باید به عراق منتقل شوند و تأمین اتوبوس برای جابجایی آنها از مواردی است که باید ادارت و سازمان ها پای کار بیایند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «موسی جوینده» امروز (۲ شهریور) در شورای اداری استان با اشاره اینکه تاکنون در خراسان جنوبی ۵۲ موکب اربعین ساماندهی شده است، اظهار کرد: از این تعداد هشت موکب داخل استان بعد از ایام پایانی ماه صفر و زمان بازگشت زائران پاکستانی خدمت خواهند کرد.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی با اشاره به گرمای هوا در اربعین امسال و سالهای آینده و لزوم فراهم کردن امکانات سرمایشی، افزود: در همین راستا سایت استقرار مواکب خراسان جنوبی در شهر کاظمین در صحن صاحب الزمان حرم امامین جوادین با تورهای گلخانه ای مسقف می شود تا مشکلات گرمایی زائران را برطرف کنیم.

 

وی ادامه داد: پیش بینی شده است که در هر شیفت کاری ۱۰۰ هزار زائر ایرانی در سایت مواکب خراسان جنوبی حضور یابند.

 

جوینده با بیان اینکه تاکنون چهار دستگاه یخ ساز برای تأمین یخ مورد نیاز زائرین آماده شده است که در شبانه روز ۶۰۰ قالب یخ تولید خواهد شد، گفت: همچنین ۲۰۰ پنکه مه پاش خریداری شده و در حال نصب است.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان جنوبی در ادامه تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی برای استفاده زائرین را یکی از نیازهای اصلی دانست و تصریح کرد: دستگاه بسته بندی آب شرب خریداری شده است که بخشی از مشکلات را حل خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: هزار و ۲۰۰ خدمه مواکب خراسان جنوبی با ناوگان عمومی باید به عراق منتقل شوند و تأمین اتوبوس برای جابجایی آنها از مواردی است که باید ادارت و سازمان ها پای کار بیایند.

 

 

کد خبر 1208739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha