ملاحظات خبرنگاری در حوزه پلیس از نظر فرمانده انتظامی استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان با متذکر شدن این مطلب که اخبار پلیس اقتضای تقدم دقت بر سرعت را دارد گرچه اطلاع رسانی به موقع هم مهم است؛ افزود: نحوه انتشار اخبار پلیس بعضاً کاملاً متفاوت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری، چهارشنبه(دوم شهریور) در نشست خبری با رسانه ها گفت: خبرنگاری علاوه بر ویژگی های عمومی؛ در حوزه پلیس باید ویژگی های اختصاصی هم داشته باشد.

 

 

 

فرمانده انتظامی استان کرمان با متذکر شدن این مطلب که اخبار پلیس اقتضای تقدم دقت بر سرعت را دارد گرچه اطلاع رسانی به موقع هم مهم است؛ افزود: نحوه انتشار اخبار پلیس بعضاً کاملاً متفاوت است زیرا گاهی در اوج ناامنی، انتشار یک خبر بیانگر اقتدار ملی و گاه در اوج امنیت ممکن است امنیت ملی را به خطر بیندازد.

 

 

 

وی اظهار کرد: عمده احساس امنیت و آرامش جامعه مرهون اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران است اما درخواست دارم بین اخبار پلیس و اخبار امنیتی با حوزه های دیگر تفاوت قائل باشید‌.

 

 

 

سردار ناظری دسترسی خبرنگار به برخی اخبار محرمانه را هم مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این اخبار می تواند باعث دیده شدن یک رسانه بشود اما به قول حاج قاسم باید به این بلوغ برسیم که دیده نشویم لذا باید به تاسی از سردار دلها و خبرنگاران گمنام، گاهی از دیده شدن رسانه تان بگذرید.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: بعضاً انعکاس برخی اخبار شیوه های ارتکاب جرم و فرار مجرم را ترویج می دهد که خبرنگاران باید متوجه باشند.

 

 


 

فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دوم سخنان خود با اشاره به پیاده روی اربعین اظهار کرد: پلیس مفتخر است یکی از ماموریت های مهم خود را در این زمینه انجام دهد.

 

 

 

وی ادامه داد: کرمان یکی از محورهای عبور و مرور زوار خارجی از کشورهای همسایه است که یکی از ماموریت های پلیس امنیت ترافیکی این محورها و نظارت بر رانندگان است.

 

 

سردار ناظری امنیت زوار، اماکن و مواکب را از دیگر ماموریت های پلیس در ستاد اربعین عنوان و بیان کرد: موکب ها باید حداکثر شرایط استاندارد را برای ایمنی زوار فراهم کنند.

کد خبر 1208765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha