برگزاری طرح «حامیم» با حضور ۳۱۳ نفر از دانشجویان فعال فرهنگی در قزوین

حجت الاسلام حیدری از برگزاری طرح «حامیم» با حضور ۳۱۳ نفر از دانشجویان منتخب فعال فرهنگی دانشگاه های مختلف استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام «حسین حیدری» در نشست خبری که امروز (چهارشنبه ۲ شهریور) در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: طرح ملی «حامیم» دوره توانمندسازی دانشجویان منتخب فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که نام این طرح که مخفف کلمه حلقه های میانی است بر گرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است که ارائه راهکارها برای تعالی نظام و کشور را بر عهده حلقه های میانی نخبگان عنوان کرده اند.

 

رئيس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین ادامه داد: این طرح ملی به منظور توانمندسازی فعالان فرهنگی در مجموعه های دانشگاهی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ بوده که به صورت مجزا در استان ها اجرایی می شود.

 

وی عنوان کرد: اهداف این طرح شامل تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت های فرهنگی در دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی و سیاسی، امیدآفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت های جمعی، استعداد سنجی و استفاده حداکثری از توانمندی ها و ظرفیت های دانشجویان، آماده سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت های نهاد در سال تحصیلی آینده و استفاده از فرصت شبکه سازی و تیم سازی دانشجویان می شود.

 

حجت الاسلام حیدری تأکید کرد: ما نیروهای ارزشی و متدین در دانشگاه ها کم نداریم نیاز است در بین این افراد ایجاد انگیزه شود که یکی از اهداف طرح ایجاد انگیزه برای نقش آفرینی دانشجویان در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: طرح ملی «حامیم» یک مانور فرهنگی برای شروع تحصیلی با نشاط است که در این طرح برخلاف طرح های دیگر مانند ضیافت که مخاطب آن عام بودند، مخاطبان خاص هستند.

 

رئيس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین گفت: مخاطبان این طرح دانشجویان انقلابی، کنشگران و فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری در دانشگاه ها هستند.

 

وی در ادامه توضیح داد: در این طرح دوره آموزش رسمی از کتب «طرح کلی اندیشه اسلامی»، «همرزمان حسین (ع)» و «خط امام» برگزار می شود و آموزش های مکمل هم در قالب نشست های معرفتی و کارگاه های مهارتی برگزار خواهد شد که برای کلاس های معرفتی از اساتید مطرح کشوری استفاده شده است.

 

حجت الاسلام حیدری اظهار کرد: کلاس های معرفتی در این طرح شامل جهاد تبیین و منطق دفاع از دستاوردها و پاسخ به شبهات، جریان شناسی دانشگاه امروز، بررسی و تحلیل تحولات منطقه و جهان و مقایسه تطبیقی حکمرانی امیرالمومنین (ع) با جمهوری اسلامی می شود.

 

وی افزود: کارگاههای مهارتی این دوره آموزشی هم در حوزه ارتباط موثر، تکنیک اقناع، نشریات، مدیریت شبکه های اجتماعی، بایسته ها و الزامات شبکه سازی، مدیریت زمان، تفکر سیستمی و تفکر نقادانه می شود، همچنین در کنار این آموزش ها تورهای علمی و پروژه های تیمی هم دیده شده است.

 

رئيس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قزوین یادآور شد: طرح «حامیم» با شرکت ۳۱۳ نفر از دانشجویان دانشگاه های استان قزوین از پنجم شهریور ماه آغاز شده و تا روز جمعه ۱۱ شهریور ماه ادامه دارد که برنامه آموزشی این دوره در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار خواهد شد.

 

کد خبر 1208801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha