صنت چاپ و نشر بزرگترین صنعت کشور است

رمضانی گفت: صنعت چاپ و نشر به لحاظ حجم تولیدات، حجم فعالان این حوزه و تاثیرگذاری زیربنایی آن بر سایر صنایع بزرگترین صنعت کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی امروز چهارشنبه 2 شهریور در نشست صمیمانه معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با خبرنگاران که در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: ما در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران تلاش می کنیم که پاسخگویی بیشتر و بهتری در مقابل خبرنگاران داشته باشیم. آنچه شما خبرنگاران کتاب تصویر می کنید، موجب نگاه کردن بقیه دیگران بیرون از صنعت چاپ و نشر به این صنعت می شود.

 

مدیر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران اظهار داشت: اگر نقایص و مشکلات صنعت چاپ و نشر را بگوییم، توجه ها به این صنعت جلب می شود که صنعتی است که مشکلات فراوان دارد اما اگر در تعادل اید در هر دو سو خبر و گزارش و مطلب تهیه کنیم، می تواند یک تبادل فکری به این صنعت برگرداند از نگاه مخاطبان و کسانی که می خواهند در این حوزه باقی بمانند.

 

وی با بیان اینکه به زودی همکاران ام در موسسه خانه کتاب جزوه فصل بهار و تابستان را منتشر خواهند کرد، افزود: صنعت چاپ و نشر اولین صنعت فرهنگی کشور است، حتی در قیاس با صنعت سینما. حدود 28 هزار اهل قلم ثبت شده در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران داریم. هفت هزار کتابدار در کتابخانه های عمومی داریم. بماند که تعداد زیادی کتابفروش، تصویرگر و فعال دیگر در حوزه چاپ و نشر داریم؛ بر این اساس حوزه چاپ و نشر از لحاظ حجم فعالان نیز بزرگترین صنعت کشور محسوب می شود.

 

رمضانی با اشاره به صنعت چاپ و نشر از لحاظ تولیدات نیز بزرگترین صنعت کشور محسوب می شود، بیان کرد: از لحاظ حجم تاثیرگذاری زیربنایی بر سایر صنایع صنعت چاپ و نشر اول است اما مخاطبان نمی دانند که این صنعت چه اندازه، بزرگ، مهم و تاثیرگذار است. باید افق این حوزه را بالا ببریم و سوال جدید و منظر جدید برای این حوزه باز کنیم.

 

 

کد خبر 1208812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha