هزینه کرد ۴۲ میلیارد تومانی برای تامین زیرساخت برق در سایت‌های مسکن خراسان جنوبی

دادگر گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت برق در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد که خراسان جنوبی در جذب این اعتبار در سطح کشور پیشتاز بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی دادگر» پیش از ظهر امروز (۲ شهریور) در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: تفاهم‌نامه پست ۴۰۰ کیلوولت معادن شاهکوه با پیگیری‌های ویژه استاندار خراسان جنوبی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان منعقد شده است که آثار و برکاتی زیادی خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی افزود: این طرح در راستای توسعه زیرساخت های منطقه خراسان جنوبی و ایجاد بستر استقرار صنایع معدنی همجوار معادن و ذخایر اکتشاف شده که بسیار امیدبخش است، اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم یک ناترازی تولید و مصرفی را در خراسان جنوبی و کشور داشتیم و مصرف از تولید پیشی گرفته بود، اضافه کرد: در یک سال گذشته ۱۲ هزار مشترک جدید به جمع مشترکین شرکت برق استان اضافه شدند که باز هم مصرف ما بیشتر شد.

 

دادگر افزود: اما علی رغم این موضوع با تدابیری که توسط دولت انجام شد و همراهی‌هایی که در استان اتفاق افتاد، در یک سال گذشته ۱۳۵ نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس با ظرفیت هزار و ۸۰۰ کیلو وات و با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان راه‌اندازی شد که با این وجود اگر مصرف استان بالا رفت به ظرفیت تولید هم اضافه کردیم.

 

وی از خرید سه دستگاه بالابر خطر گرم برای شهرستان‌های استان با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان به بالابر تجهیز شده‌اند.

 

دادگر با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری شرایط پایداری در زمینه مصرف برق داشتیم که آرامشی برای مشترکین بود، بیان کرد: این موضوع در شرایطی رقم خورد که پیک بار استان به ۳۶۶ مگاوات در تابستان سال جاری رسید و پیک بار ما در تابستان سال گذشته ۳۰۶ مگاوات بود با وجود افزایش پیک بار، توسعه خدمات برق‌رسانی را هم داشتیم و پاسخ مثبت به تمام متقاضیان داده‌ایم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در خصوص تغییر ساعت ادارای ادارات استان در راستای کاهش مصرف برق هم از مجموع دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ۱۸ دستگاه موفق شدند که در داخل ساعت اداری کاهش مصرف داشته باشند، ادامه داد: در مجموع دستگاه‌های اجرای استان در ساعات اداری و ساعات غیر اداری در مدیریت مصرف برق همراهی خوبی داشتند.

 

به گفته وی؛ سازمان مدیریت برنامه‌ریزی با ۵۱ درصد، شرکت برق استان با ۳۵ درصد و شرکت آب منطقه‌ای هم با ۲۷ درصد به ترتیب بیشترین مدیریت مصرف را داشته‌اند.

 

دادگر عنوان کرد: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان برای تامین زیرساخت برق در سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن استان هزینه شد که خراسان جنوبی در جذب این اعتبار در سطح کشور پیشتاز بوده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: با پیگیری‌های استاندار خراسان جنوبی برای سه نیروگاه خورشیدی خراسان جنوبی به ظرفیت ۳۵ مگاوات سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

 

کد خبر 1208831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha