تشکیل کارگروه برای رفع مشکلات کشتارگاه جهرم

شعبانی با اشاره به ابلاغ تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کشتارگاه جهرم گفت: مشکلات صدور و دریافت کارت بهداشتی،گند زدایی،تهیه تجهیزات شخصی مانند روپوش، ماسک در فرصت یک هفته باید رفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدحسن شعبانی»، امروز (پنجشنبه ۲ شهریور) در جلسه ساماندهی کشتارگاه دام شهرستان جهرم گفت: در مسائل مرتبط با بهداشت و سلامت مردم با هیچ کس تعارف نداریم.

 

فرماندار ویژه جهرم با اشاره به ابلاغ تشکیل کارگروهی برای رفع مشکلات کشتارگاه جهرم اعلام داشت: مشکلات صدور و دریافت کارت بهداشتی،گند زدایی،تهیه تجهیزات شخصی مانند روپوش، ماسک در فرصت یک هفته باید رفع شود.

 

وی بازه های زمانی مختلفی را نیز برای رفع نواقص دیگر عنوان کرد و گفت: در مدت سه ماه باید مناقصه ساخت کشتارگاه جدید جهرم،تعیین تکلیف شود.

 

«عباس روستازاده» نیز گفت: با وجود تشکیل پرونده های قضایی در خصوص کشتارگاه جهرم،هنوز شاهد وضعیت بسیار نامطلوب آن هستیم.

 

دادستان جهرم هشدار داد: وضعیت فعلی کشتارگاه جهرم از مصادیق تهدید بهداشت و سلامت عمومی است و لذا مسئولین به خصوص شهرداری در جهت رفع مشکل جدی بوده و سريعا ورود کنند‌.

 

«محمد رنجبر» نیز با ارائه مستنداتی از مشکلات موجود در این کشتارگاه گفت: هزینه کردن برای رفع مشکلات نه ضرر و زیان که سرمایه گذاری برای ایجاد بستر مناسب بهداشتی در راستای سلامت مردم است.

 

 رئیس دامپزشکی شهرستان جهرم افزود: مشکلاتی چون باسکول مشترک برای توزین دام زنده و لاشه،سیستم تهویه سردخانه،نبود دستگاه لیبل زن،نیاز به پوشش سرامیک و سنگ کف و بدنه محیط،فقدان کارشناس و نبود جرثقیل و اره مناسب قطعه کردن لاشه  را از جمله مواردی دانست که باید در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

 

«محمدجعفر محبی» نیز ضمن قدردانی از امام جمعه بابت ورود به این موضوع مهم بیان کرد: از فرماندار می‌خواهیم که با توجه به شرایط موجود،به طور ویژه برای رفع مشکلات اقدام شود.

 

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم عنوان کرد: معضلات را در بخش های ساختمانی،بهداشت فردی کارکنان و مراجعین و فاضلاب شاهد هستیم که هیچ کدام نباید نادیده گرفته شود.

 

وی عدم اخذ و تمدید کارت بهداشت و سلامت،نبود تجهیزات فردی،محلول ضدعفونی و گند زدا،حوضچه ورودی گند زدایی،سرویس بهداشتی مناسب، دفع غیر بهداشتی و راکد بودن فاضلاب و عدم کنترل جانوران و حشرات موذی را از جمله مشکلات مشاهده شده عنوان کرد.

 

«عبدالرحیم اسدی»، شهردار جهرم نیز گفت: شورای اسلامی شهر جهرم نخستین بار است که به صورت پروژه محور در طرح ها ورود کرده و برای رفع مشکلات این کشتارگاه نیز تا کنون یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تخصیص داده شده است که به محض تکمیل مراحل،با همکاری سازمان‌های مسئول عملیاتی می شود.

 

 

کد خبر 1208868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha