برگزاری نخستین سوگواره ملی آئین ها و نواهای عاشورایی در شیراز

سوگواره ملی آئین ها و نواهای عاشورایی برای نخستین بار در شیراز در روزهای ۱۰ و ۱۱ شهریور با مشارکت بیش از ۱۰ استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مصطفی مشفقیان»، امروز (چهارشنبه 2 شهریور) در نشست خبری سوگواره ملی آیین ها، نواها و آواهای عاشورایی گفت: سوگواره ملی آئین ها و نواهای عاشورایی برای نخستین بار در شیراز برگزار می شود و این رویداد در تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی در سوز امام حسین (ع) نقش مهمی دارد.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری شیراز افزود: استمرار این رویداد جریان ساز در اولویت سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری شیراز قرار دارد و ۱۵۰ هنرمند از نقاط مختلف در این رویداد شرکت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: برای ثبت ماندگار این رویداد به همکاری تمام ارگان های استان نیاز داریم و امیدواریم که مانند رویداد شب شعر عاشورا به صورت ملی شناخته شده و در بقیه استان های کشور نیز به اجرا درآید.

مشفقیان همچنین از انعقاد قرارداد ساخت سریال شاهچراغ (ع) با موسسه «اوج» خبر داد و عنوان کرد: بی شک همدلی و هم افزایی میان دستگاه های فرهنگی موجب رقم خوردن رویدادهای فاخر فرهنگی و مذهبی در استان خواهد شد و باید مورد توجه دستگاه های مختلف استان قرار بگیرد.

«وحید نمازی» نیز در این نشست خبری اعلام کرد: سوگواره ملی آیین ها، نواها و آواهای عاشورایی در سطح ملی نمود دارد و با جریان های مردمی و محوریت مردم پیوند دارد.

رئیس حوزه هنری انقلابی استان فارس افزود: مباحثی همچون ارزش های عاشورایی و اسلامی در سومین حرم اهل بیت (ع) حائز اهمیت ویژه است و بر همین اساس بیش از ۲۰ شب شعر مذهبی و عاشورایی در استان فارس در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۰ استان از کشور در برگزاری سوگواره ملی آیین ها، نواها و آواهای عاشورایی که در شهر شیراز برگزار خواهد ش، حضور خواهند داشت.

«سید رسول موسوی نژادیان»، نیز برگزاری این رویداد را در احیای مکتب عاشورایی موثر دانست و گفت: سوگواره ملی آیین ها، نواها و آواهای عاشورایی با هدف احیای شاعران اسلامی به ویژه شاعران عاشورایی برگزار می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: تعامل و هم افزایی نهادهای فرهنگی بخش دولتی و خصوصی در این رویداد شکل گرفته است و در کیفیت بخشی برنامه های فرهنگی سهم بسزایی دارد.

«سعید کریمی» دبیر سوگواره ملی آیین ها، نواها و آواهای عاشورایی نیز گفت: احیای هنرهای حماسی و عاشورایی از اهداف برگزاری این سوگواره است که ۱۰ و ۱۱ شهریور در تالار «حافظ» شیراز برگزار خواهد شد و در این سوگواره شاهد تلفیقی از آوا، نوا و سوگواری عاشورایی همچون دهل و سورنا، سنگ زنی، شمشیر زنی و ... خواهیم بود.

کد خبر 1208872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha