۶۰ درصد واحدهای تولیدی در شهرستان فعال هستند

رییس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان آبدانان گفت: ۶۰ درصد واحد‌های تولیدی شهرستان فعال و نیمه فعال بوده و ۴۰ درصد این واحدها به خاطر پاره ای مشکلات غیر فعال و راکد می باشند.

«تیمور هاشمی» در گفت گو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: در شهرستان آبدانان ۲۷ واحد تولیدی وجود دارد و طی سال جاری نیز 7 فقره جواز تاسیس که زمینه اشتغال 27 نفر ایجاد خواهد شد.

 

وی ادامه داد: عمده مشکلات این واحدها ی تولیدی معوقات بانکی، عدم تامین سرمایه در گردش و فرسودگی خطوط تولیدمی باشد.

 

 هاشمی تصریح کرد: عمده مشکلات این واحد های تولیدی  احصا شده و در جلسه کارگروه ستاد تسهیل رفع موانع تولید که مهمترین کارگروه در سطح استان است مطرح و با رویکرد نهضت احیای واحد‌های تولیدی غیر فعال این واحدها نیز به چرخه تولید باز خواهند گشت.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آبدانان گفت: مهمترین مشکل اشتغال شهرستان عدم سرمایه گذاری های بخش خصوصی است و اداره صمت از سرمایه گذاران اتسقبال خواهد  کرد.

 

وی تاکید کرد: سیاست صنعت، معدن و تجارت رفع موانع تولید و فراهم آوردن شرایط برای سرمایه گذار است که در این راستا نیز احیا کارخانه آجر کسرا با اعتباری بالغ ۵۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی بود که زمینه را برای 30 نفر فراهم و این کارخانه بعد از مدتها مجدد وارد چرخه تولید شد.

 

وی همچنین به تامین سرمایه در گردش 7 واحد صنعتی و یک واحد تولیدی صنفی اشاره و خاطرنشان کرد: از محل تسهیلات تبصره 18 برای رفع مشکل نقدینگی این واحدها ۱۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است که از این تعداد 2 واحد تولیدی تنگه پونه به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال و واحد تولیدی کارخانه آسفالت تولید شنزار غرب ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات با عاملیت بانک صنعت و معدن پرداخت شده است.

کد خبر 1208892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha