ضرورت جذب جوانان  جهت تبدیل مساجد به کانون جهاد تبیین

حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به نقش امامان جماعت در مساجد گفت : باید با حذب جوانان و نوجوانان مساجد به کانون جهاد تبیین تبدیل شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «حجت‌الاسلام سید محمد‌علی قاضی دزفولی» عصر امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی مساجد که در سازمان تبلیغات اسلامی این شهر برگزار شد اظهار کرد: همانگونه که امام راحل فرمودند و مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید کردند مساجد سنگر مبارزه با استکبار ، طاغوت و شیاطین هستند و یکی از راه های استفاده بهینه از سنگر مساجد نهادینه کردن مساجد است.

 

امام جمعه دزفول دعوت به نماز اول وقت و جماعت را درمقابل تهاجم فرهنگی دشمن موثر دانست و افزود: حضور پرشور جوانان در نماز جمعه و مساجد ضروری است و باید از ظرفیت مساجد برای بهره مندی بیشتر مردم و به ویژه جوانان از نماز استفاده شود.

 

وی امام جماعت را یکی از ارکان اساسی مسجد است و اضافه کرد: با توجه به کارکردهای سیاسی، اجتماعی، عبادی، آموزشی و نظامی مساجد وظیفه خطیری بر عهده امامت مساجد وجود دارد.

 

حجت الاسلام قاضی دزفولی مساجد را مکانی برای گره گشایی و حل اختلافات عنوان کرد و ادامه داد: در گذشته بسیاری از مشکلات محلات در مساجد حل می‌شد و باید این موضوع لحاظ شود و مساجد به کانون رفع اختلافات تبدیل شده و در راستای همبستگی و همدلی هر محل حرکت کنند چرا که محور هر منطقه می‌تواند مساجد باشند.

 

وی با اشاره به نقش روحانیون در مساجد تصریح کرد: روحانیت هر مسجد باید با رفتار دوستانه و همدلانه خود با مردم، افزایش آگاهی نسبت به مسائل روز دنیا و فضای مجازی، حضور بیشتر در محله و در میان مردم، برگزاری مراسم های سخنرانی در زمینه موضوعات روز در مساجد و همدلی با کودکان و نوجوانان نسبت به ترغیب مردم و نوجوانان برای حضور در مساجد اقدام کنند.

 

امام جمعه با اشاره به نقش مساجد در موضوع جهاد تبیین خاطر نشان کرد:, مساجد باید در صف اول جهاد تبیین باشند و با محوریت امامت جماعت مسجد نسبت به این موضوع اقدام کنند.

 

رئیس شورای شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به روز جهانی مسجد و آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌ها بیان کرد: مساجد در دنیا و به ویژه در کشور ایران پایگاه‌های نظام هستند، در کشور ما ثمره‌ی به‌کارگیری درست از مساجد در طول ۴۲ سال گذشته دیده‌ایم که جلسات قرآنی، پایگاه‌های بسیج، پشتیبانی از جبهه‌ها و سایر موارد از این جمله هستند که نشان دهند مسجد محور بودن انقلاب اسلامی ایران است، رویش، ترقی و رشد جوانان از مسجد شروع می‌شود و اگر نسبت به مساجد بی توجهی شود ریزش جوانان شروع خواهد شد.

 

«محمد حسن پرآور» با اشاره نقش امامان جماعت در جذب جوانان یاد آور شد: اگر بتوانیم به شبهات جوانان پاسخ دهیم، مسجد سنگر توسعه و رشد جوانان خواهد بود، برای حل مشکلات مساجد هم دولت و هم دیگر مسئولان به محوریت امام جمعه و فرماندار مسائل مساجد دسته بندی و رفع شوند.

 

کد خبر 1208919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha