تهاجم فرهنگی یکی از مسائل مبتلا به جامعه است

بیکی گفت: مسائل فرهنگی یکی از مسائل مبتلا به جامعه ماست که برای مقابله با این تهاجمات شیطانی باید به دنبال راهکار و برنامه ریزی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی بیکی» امروز (چهارشنبه 2 شهریور) در مراسم تجلیل از کانون ها، پرچمداران محراب و رابطین افتخاری مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان و گرامیداشت روز جهانی مسجد در شهرستان بندرترکمن در خصوص قرآن کریم گفت: جنس این قرآن از جنس این جهان نیست و خداوند متعال قرآن را به لسان ریسمان در این جهان فرستاده است که ما به آن متمسک شویم و به آن چنگ بزنیم و از این عالم خاک بیرون بیاییم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: مشکلات عدیده امروز جهان مسلمین به این دلیل است که در قرآن شک دارند، اگر این شک را در خود نداشته باشند و از بین برود ثمرات عظیمی شامل حالشان می شود.

 

وی، فهمیده نشدن، عملی نشدن و خالصانه عمل نکردن را از دیگر مهجوریات قرآن برشمرد و اظهارداشت: یکی از مسائلی که امروز مبتلا به جامعه ماست، مسائل تهاجم فرهنگی است. برای مقابله با این تهاجمات شیطانی باید به دنبال راهکار و برنامه ریزی بود.

 

بیکی با بیان اینکه یکی از راه های ورود شیطان از راه زیبایی است، تاکید کرد: باید با آنالیز و برنامه ریزی دقیق این مسائل جاذبه و زیبایی را برای نسل جوان ایجاد کرد تا جذب مساجد شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سه فاکتور در مسائل فرهنگی و برنامه ریزی فرهنگی مهم است، گفت: برنامه ریزی فرهنگی باید متناسب با فطرت انسان ها باشد، اگر فطری نباشد هیچ جاذبه ای برای انسان ها ندارد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان ادامه داد: باید برنامه ریزی فرهنگی بر اساس اینکه دین اسلام یک دین جهانی است، کلان نگر باشیم و خدمات جهادی در برنامه ها باشد.

 

وی گفت: استفاده از قالب های روز از دیگر فاکتورهای برنامه ریزی فرهنگی است که اگر از این قالب استفاده نشود جوان آن را پس می زند.

 

بیکی افزود: دنیای امروز تبدیل به دنیای مدرن شده که باید از آن بسترها به نفع خودمان بهره ببریم.

 

 

کد خبر 1208932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha