آموزش عقاید به جوانان اولین کارکرد مساجد/ مسجدی که محتوای قرآنی در آن نباشد، سکولار است

حجت الاسلام دیلم گفت: مسجدی که فقط نماز بخواند و محتوای قرآنی در آن نباشد، این مسجد، مسجد سکولار است و امام جماعت آن هم سکولار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «نورعلی دیلم» امروز (چهارشنبه 2 شهریور) در مراسم تجلیل از کانون ها، پرچمداران محراب و رابطین افتخاری مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان و گرامیداشت روز جهانی مسجد در شهرستان بندرترکمن با اشاره به بایدها و نبایدهای مسجد، گفت: از همه مسئولان و ارگان های مسئول مساجد استان درخواست می شود همه در کنار هم قرار بگیرند و نشست های هم اندیشی را با کارگزاران مسجد داشته باشند تا در برابر نقشه ها و حربه های دشمن دست ما پر باشد و عقب نیفتیم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: اولین بایدی که قرآن کریم دستور داده، ساخت و ساز مسجد به ویژه توسط کسانی است که به عنوان مسئول، خادم در نظام انقلابی و آبادانی و ساخت و ساز مسجد تملک بر روی زمین دارند.

 

وی ادامه داد: علاوه بر عمران ظاهری مسجد، عمران معنوی مسجد با حضور و اتحاد و همدلی امام جماعت، هیئت امنا، خادم، مامومنین اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام دیلم گفت: در طول تاریخ افرادی که با توحید و توحید اندیشان مقابله می کردند، اولین مقابله آنها با ساخت این مکان و فضای معنوی است که به مسجد بیت المقدس، قبله اول مسلمانان حمله می کنند. 

 

وی افزود: اینها با عمران ظاهری مسجد در قدم اول مشکل دارند که باید با آنها مقابله کنیم.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به کارکردهای مسجد، گفت: اولین کارکرد مسجد آموزشی است، باید در داخل مساجد آموزش عقاید برای فرزندان جدی گرفته شود.

 

وی، علم اخلاق را دیگر کارکرد مساجد خواند و افزود: باید اخلاقیات و سخن رسول خدا و احکام دینی و شرعی به مردم گفته شود.

 

حجت الاسلام دیلم گفت: بیان این مسائل در مساجد خیلی فاصله دارد و متولیان مساجد اگر نمی توانند سدی برای جوانان و افراد توانمندی که می خواهند وارد مسجد شوند، نشوند.

 

وی ادامه داد: سومین کارکرد مساجد، موضوعات فرهنگی و برگزاری مراسمات فرهنگی است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه فعالیت بیشتر مساجد فقط خواندن نماز ۵ وقت است و امام جماعت در هفته یک بار هم یک حدیث برای مردم نمی خواند.وی دیگر کارکردهای مسجد را فعالیت های اجتماعی و برپایی مراکز نیکوکاری و کمک به مردم و استفاده از ابزارهای روز و نقش آفرینی برای جوانان و نوجوانان برشمرد.

 

حجت الاسلام دیلم اظهارداشت: مسجدی که در آن هوای نفسانی و اختلاف باشد و امام جماعت و هیئت امنا علیه هم باشد، دشمن وارد می شود.

 

به گفته وی، مسجدی که فقط نماز بخواند و محتوای قرآنی در آن نباشد، این مسجد، مسجد سکولار است و امام جماعت آن هم سکولار است.

 

رئیس مرکز اسلامی گلستان افزود: سعی شود بسته ای تحویل مردم شود که هم اجتماعیات، سیاست، دشمن ستیزی، معرفی طاغوت، عبادت، تهجد و قرائت قرآن در آن باشد.

 

 

کد خبر 1208946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha