قرآن آموزان مجمع قاریان و حافظان هلال در کنگره قرآنی سمپاد خوش درخشیدند

مدیر مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) آران و بیدگل از درخشش قرآن آموزان این موسسه قرآنی در کنگره قرآنی مدارس استعدادهای درخشان کشور در مرحله قطبی این مسابقات خبر داد.

احمد سربند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: قرآن آموزان مجمع قاریان و حافظان آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) رتبه های برتر کنگره قرآنی مدارس استعدادهای درخشان کشور «سمپاد» را در مرحله قطبی این رقابت ها به خود اختصاص دادند.

 

مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) آران و بیدگل افزود:  در این رقابت قرآنی «فاطمه مبینی» در رشته حفظ ویژه پایه دهم، «حامد اصیلیان بیدگلی» در رشته حفظ ویژه پایه هشتم و «محمد یاسین خانی» در رشته حفظ عمومی پایه هفتم موفق به کسب رتبه نخست شدند.

 

سربند ادامه داد: همچنین «علی ابراهیمی» در رشته حفظ ویژه پایه دهم و «عطیه سادات خاتمی» در رشته حفظ ویژه پایه هفتم رتبه دوم  را از آن خود کردند و «ابوالفضل ارباب» در رشته حفظ ویژه پایه یازدهم موفق به کسب رتبه سوم شد.

 

مدیر مجمع قاریان و حافظان هلال، انس با قرآن در دانش آموزان، توسعه فرهنگ سواد قرآنی و همچنین آشنایی با مفاهیم کلیدی قرآن و آموزش معارف قرآنی را از اهداف برگزاری این مسابقات خواند و افزود: این جشنواره در چهار مرحله‌ی مدرسه ای، استانی، قطبی و کشوری ویژه‌ی دانش آموزان دوره‌های اول و دوم متوسطه مدارس استعداد‌های درخشان سراسر کشور در رشته‌های حفظ عمومی، حفظ ویژه، قرائت و مفاهیم برگزار می شود.

 

احمد سربند ادامه داد: بیست و هفتمین کنگره ملی قرآن کریم ویژه مدارس استعدادهای درخشان در مرحله قطبی به میزبانی اداره استعدادهای درخشان استان اصفهان برگزار شد. در این دوره مجموعا ۱۸۵ دانش‌آموز شامل ۸۶ پسر و ۹۹ دختر از استان‌های اصفهان، خوزستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در دبیرستان فرزانگان امین دوره اول ناحیه ۲ اصفهان به رقابت پرداختند.

 

مجمع حافظان و قاریان هلال از موسسات قرآن و عترت فعال شهرستان آران و بیدگل است که با تربیت علاقه مندان به قرآن در رشته های حفظ  و مفاهیم قرآن کریم و ابداع طرح های قرآنی همانند طرح ملی جزء خوانی قرآن کریم و طرح حفظ خوانی در شهرستان آران و بیدگل فعالیت گسترده ای را در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی دارد.

 

از ابتدای تاسیس مجمع قاریان و حافظان هلال(ع) در سال ۱۳۷۱ تاکنون بیش از ۱۶۰ قرآن آموز زیر نظر اساتید این مجموعه قرآنی موفق به «حفظ کل قرآن کریم» شده اند. همچنین قرآن آموزان این مؤسسه در سال های اخیر در مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه، مسابقات حفظ سراسری قرآنی دانش آموزی و مسابقات قرآنی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان حائز رتبه های برتر کشوری شدند./

 

 

کد خبر 1208967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha