مسجد هسته مقاومت فرهنگی است/ دشمن به دنبال نفوذ به حصار فرهنگی ماست

آخوند کرامتی فر گفت: مسجد هسته مقاومت فرهنگی و حصار فرهنگی است، اگر این خاکریز فرهنگی سست شود همه چیزمان را از دست می دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدمهدی آخوند کرامتی فر» امروز (چهارشنبه 2 شهریور) در مراسم تجلیل از کانون ها، پرچمداران محراب و رابطین افتخاری مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان و گرامیداشت روز جهانی مسجد در شهرستان بندرترکمن گفت: یکی از افتخارات ما علما،  خدمت در جایگاه امامت مساجد است که این توفیق الهی است و باید قدر و ارزشش را بدانیم.


کارشناس مذهبی اهل سنت گلستان افزود: مسجد پایگاه و محلی برای ذکر، دعا و توجه به خدای متعال است و اجتماعات مردم در این مکان تاثیرات فراوانی دارد.

 

وی با بیان اینکه پیکره عظیم دین متوقف به نماز است، گفت: اگر قدر نماز را بدانیم روز به روز بر کیفیت نماز افزوده خواهد شد.

 

آخوند کرامتی فر با بیان اینکه باید از آسیب ها مصون  باشیم، ادامه داد: غفلت در نماز و بی توجهی به مفاهیم نماز یکی از این آسیب ها است که اگر خودمان را از این آسیب ها مصون بدانیم، نمازمان عادی و معمولی می شود ولی اگر با خضوع و خشوع قلبی باشد، اثرات آن هم بر فرد و جامعه ساری و جاری خواهد شد.

 

وی گفت: مسجد یک پایگاه صرفا برای مسائل اجتماعی نیست بلکه محور کارهای نیک، خودسازی، انسان سازی، تعمیر دل و دنیا، مبارزه با دشمن و ایجاد زمینه برای حرکت  تمدن نوین اسلامی و بصیرت سازی افراد است.

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مساجد خانه متقین و خانه انسان های با تقوا است، افزود: مسجد هسته مقاومت فرهنگی و حصار فرهنگی است، اگر این خاکریز فرهنگی سست شود همه چیزمان را از دست می دهیم.

 

وی اظهارداشت: دشمن به دنبال این است که با ترفندها و شیوه های گوناگون در بستر فضای مجازی و ابزارها و تبلیغات گوناگون در حصار فرهنگی ما نفوذ کند.

 

آخوند کرامتی فر با بیان اینکه امروز ما در جنگ رسانه ای قرار داریم، گفت: اگر می خواهیم اسیر این جنگ ناجوانمردانه نشویم باید رسانه را بشناسیم و آگاهی های مان را افزایش دهیم و بتوانیم محیط پیرامون خودتان را در حوزه رسانه افزایش دهیم.

 

وی ادامه داد: آماج حملات دشمن آن چیزی است که هسته اصلی اسلام را نوک پیکان هدف قرار داده است. 

 

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه آماج حملات دشمن ایمان مردم و ایمان جوانان است، افزود: باید در این راستا برنامه ریزی علمی و عملی کرد و برای جذب جوانان اقدام شود تا جوان مسجد را خانه و جایگاه خود بداند، انس پیدا کرده و ذکر خدا و تلاوت قرآن کند و به مسجد رفت و آمد کند.

 

آخوند کرامتی فر با تاکید بر اینکه برای جذب جوانان باید برنامه ریزی علمی و عملی شود، گفت: راه جذب جوانان  تصرف دل جوانان است، جوانان سرمایه اسلام هستند.

 

وی افزود: روز جهانی مسجد یک روز اساسی و انقلابی است و تشکیل و تعیین این روز مطالبه جمهوری اسلامی است و باید حرکتمان را در این مسیر قرار دهیم.

کد خبر 1208971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha