کالاهای اساسی در ایام محرم و صفر بین هیئات مذهبی کردستان توزیع می شود

اسکندری گفت: کالاهای اساسی شامل برنج، شکر، روغن، مرغ و گوشت قرمز بین هیئات مذهبی در ماه محرم و صفر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان امروز در هفتاد و سومین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان کردستان که به منظور بررسی آخرین وضعیت توزیع اقلام ضروری برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله کالاهای اساسی برای برپایی مراسمات عزاداری ایّام محرم و صفر اختصاص می‌‎یابد و این کالاها شامل برنج، شکر، مرغ و گوشت قرمز است که در طول دو ماه محرم و صفر بین هیئات مذهبی توزیع می شود.

 

 

وی از جذب سهمیه‌های اختصاصی جهت ایام اربعین خبر داد و اظهار داشت: همکاران مرتبط با موضوع تمام تلاش خود را به عمل آورند و نسبت به جذب سهمیه‌های بیشتر هیئاتی که واجد شرایط برخورداری از سهمیه هستند، اقدام کنند.

 

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به این موضوع که از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 520 تن مرغ منجمد، 230 تن گوشت قرمز، 1948 تن برنج هندی، 2949 تن برنج تایلندی و 1902 تن شکر تنظیم بازار توزیع شده است، افزود: این اقلام کمک حال خوبی برای اقشار کم درآمد جامعه است و بر همین اساس تلاش برای جذب سهمیه بیشتر تخصیصی این اقلام کماکان در استان وجود دارد.

 

 

وی در ادامه ضمن اشاره به شاخص‌های توسعه یافتگی کشورهای مختلف در سطح جهان اظهار داشت: مصرف پروتئین یکی از نشانه‌های توسعه یافتگی کشورهاست که خوشبختانه وضعیت تولید پروتئین و مصرف متناسب آن، کشور را در زمره کشورهای پیشرو در این زمینه قرار داده است.

 

 

اسکندری در ادامه در خصوص میزان تولید گوشت سفید استان تصریح کرد: در استان کردستان در هر دوره 14 میلیون قطعه جوجه‌ریزی صورت می‌گیرد که این مقدار بالغ بر 58 میلیون قطعه در سال است که علاوه بر مصرف داخل استان، به استان‌های همجوار نیز گوشت سفید صادر می‌شود.

 

 

در ادامه، بازرسی و نظارت‌های مستمر بر کارخانه‌های تولید نهاده‌های دامی استان و وضعیت موجودی نهاده‌ها به تفکیک مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 1208972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha