الگوپردازی سبک کار شهدای دلتمدار برای نظام مدیریتی کشور

سبک کار و زندگی شهیدان باهنر و رجایی الگویی برای نظام مدیریتی امروز کشور در راستای تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش رضاتمندی خواهد بود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: نوع نگرش و رفتار مدیریتی شهیدان باهنر و رجایی در دوران تصدی مسئولیت در اوایل تشکیل انقلاب اسلامی مصداق بارزی از خدمت رسانی صداقانه و بدون سیاسی کاری و جانب داری از گروه خاص است.

جامعه از تفرقه رنج خواهد برد و این رذیله اخلاقی مانع بزرگ در پیشرفت جامعه به حساب می آید و منافع عمومی را از بین برده و نارضایتی را اینگونه افزایش می دهد.

 

وفاق و همدلی در بی مردم و مسئولان در رده های مختلف زمینه ساز پیشرفت و توسعه خواهد بود و مسئولان در ایجاد وحدت ملی نقش مهمی دارند که به دور از جانب داری سیاسی وظیفه خود را انجام دهند.

سبک کار و زندگی شهیدان باهنر و رجایی در خدمت گذاری و دولتمداری الگویی برای نظام مدیریتی امروز کشور است تا خود را در مقام پاسخگویی ملت بدانند و همواره نظارت الهی را بالای سر خود پندارند.

برای رسیدن به نقطه مطلوب زندگی و پیشرفت نیاز است تا در راستای تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش رضاتمندی مدل و سبک زندگی شهیدان دولت را اجرایی کنیم.

 

وفاق و همدلی و دوری از سیاسی کاری و جناج بندی

 

یکی از چالش های جدی در حوزه مدیریتی کشور که مایه ناامیدی و ناراحتی مردم و بزرگان کشور شده، مسئله جناح بازی و بحث های سیاسی بوده که هیچ سودی نداشته و می تواند دشمن را نسبت به توطئه علیه نظام امیدوار کند.

پس از انتخابات بید بازی های سیاسی به پایان رسیده و همه گروه ها در کنار همدیگر به مردم خدمت کنند و نگذارند دشمن از آن سو استفاده داشته باشد.

انتصاب بر اساس شایستگی و توانایی سیاسی مدیران از مولفه های اساسی باشد و شایسته سالاری را به جای رفاقت ها و بازی های سیاسی انتخاب کنیم.

این موضوع همه در خطبه های ائمه جمعه همواره مورد توجه بوده و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان از مسئولان کشوری و استانی در یکی از خطبه های نماز عبادی و سیاسی خواست را به فکر خدمت به مردم باشند واز حاشیه ها دور شوند.

آیت الله سید «یوسف طباطبایی نژاد« همکاری و همدلی بین مسئولان در نهادهای مختلف و دوری از تفرقه و ایجاد مشارکت و دوستی بین مردم و مسئولان لازم دانست.

 

برخورد با فساد در تمامی رده ها

 

فساد ستیزی از جمله ماموریت ها و ظایف کارگزاران نظام بوده و باید مسئولان از بیت المال حراست کنند و همواره بر اساس روایات و‌ آیات مراقب اموال عمومی بوده تا افرادی سودجو برای خود بهره برداری شخصی نداشته و زمینه چنین جرمی فراهم نشود.

دولت سیزدهم با شعار فساد ستیزی و افزایش سلامت اداری کار خود را آغاز کرده که به قول استاندار اصفهان مدیراین این دولت نه تنها باید دست پاک باشند بلکه باید زمینه های وقوع فساد را هم از بین ببرند.

سید «رضا مرتضوی« استفاده از نیروهای متخصص و توانمند و متعهد در حوزه های مختلف را برای تحقق فساد ستیزی مهم خواند و اذعان داشت: در انتصابات مدیران استانی از نیروهای انقلاب و با ویژگی های دولت سیزدهم انتخاب شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان هم ویژگی فرمانداران و مدیران کل استان اصفهان را افرادی انقلابی و در طراز دولت مردمی معرفی کرد و گفت: الگوگیری از شهدا در سبک زندگی مدیران ارشد دولت نهفته است.

«محمدرضا جانثاری« خاطرنشان کرد: روحیه خدمت گذاری به مردم و همچنین تعهد و تخصص در انتصابات مورد توجه بوده است.

کد خبر 1208981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha