دولت نسبت به تامین اعتبار ۵۰ درصد باقی‌مانده طرح آبرسانی غدیر توجه ویژه داشته باشد

آغاجری گفت: دولت سیزدهم و وزارت نیرو نسبت به پیش بینی و تامین اعتبارات ۵۰ درصد باقی‌مانده طرح آبرسانی غدیر توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد آقاجری» امروز در بازدید از طرح آبرسانی غدیر اظهار کرد: طرح آب رسانی غدیر بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را در حوزه آب شرب پوشش می دهد و یکی از طرح های مهم آبرسانی استان و کشور محسوب می شود که در صورت اتمام طرح ۲۷ شهر و یک هزار روستا در حوزه مرکز، جنوب و جنوب غرب استان از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم برخوردار خواهند شد.

 

بازرس کل ویژه استان خوزستان هدف از بازدید سرزده خود از طرح مذکور را بررسی کم و کیف پروژه، میزان پیشرفت فیزیکی و تاثیر اجرای پروژه میان مدت طرح در تامین آب شرب استان دانست و افزود: نظر به سدهای بالادستی متعدد در خوزستان برخورداری مردم از آب آشامیدنی سالم و کافی حداقل حقی است که می توان متصور بود.

 

وی در خصوص افتتاح پروژه میان مدت طرح آبرسانی غدیر عنوان کرد: تامین ۱۰ مترمکعب در ثانیه آب از سد دز جهت تزریق به طرح آبرسانی غدیر با توجه به ec پایین و کیفیت مطلوب آب دز، از حیث کیفی تا حدود زیادی وضعیت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای برخوردار را ارتقا می دهد ولی از نظر کمی با توجه به افق طرح که ۲۵ مترمکعب در ثانیه است هنوز فاصله زیادی تا تامین کل آب مورد نیاز شهرها و روستاهای پیش بینی شده در طرح داریم.

 

 آقاجری تصریح کرد: دولت سیزدهم و وزارت نیرو نسبت به پیش بینی اعتبارات ۵۰ درصد باقی‌مانده طرح توجه جدی داشته باشند.

 

وی ابراز کرد: بحث تامین و انتقال آب تا شهرها و روستاها یک مساله بوده و مساله مهم‌تر شبکه های تصفیه و توزیع آب در شهر و روستاها است که وزارت نیرو باید مدنظر داشته باشد، زیرا فلت بودن خوزستان، فرسودگی زیرساخت های تصفیه و شبکه توزیع آب از طرفی استفاده مردم از پمپ خانگی باعث شده تا علی‌رغم تامین آب با کیفیت تا ورودی شهرها ولی کیفیت مطلوبی در آب مصرف دیده نشود؛ بنابراین با وجود صرف هزینه های زیاد ولی نتیجه غایی که تامین آب شرب سالم و کافی است، محقق نشود.

 

بازرس کل ویژه خوزستان ضمن تشکر از زحمات کارکنان و مدیران سازمان اب و برق خوزستان اذعان کرد: اگرچه تلاش زیادی به عمل آمده ولی زمانبر شدن اجرای طرح و عدم پوشش کامل شهرهای مورد نظر در طرح دغدغه ای است که همچنان در بحث تنش آب شرب استان باقی می ماند.

 

وی یاد آور شد: امید است دولت سیزدهم و مسئولان استانی با اولویت قرار دادن این طرح و ۲ طرح آبرسانی دیگر یعنی طرح آبرسانی شمال شرق از سد کارون ۳ و جنوب شرق از سد کوثر مشکل تنش اب شرب استان را مرتفع سازند.

 

کد خبر 1209054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha