هر خانه ای که با مسجد زاویه داشته باشد به گمراهی ختم می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، کانون فعالیت ائمه و پیامبران را مسجد معرفی کرد و گفت: اولین انسانی که خلق شد، پیامبر و اولین خانه ای که ساخته شد، مسجد بود لذا هر خانه ای که با مسجد زاویه داشته باشد، به گمراهی می رسد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی امروز پنج شنبه در نخستین دوره آموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با موضوع «مدیریت فرهنگی در مسجد» گفت: حضرت آدم به عنوان اولین مخلوق خداوند و به عنوان پیامبر، راه و روش زندگی درست در همه مباحث و حوزه ها را به انسان آموخت.

 

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه پس از آن پیامبران دیگر و بعد از دوران نبوت هم ائمه اطهار علیهم السلام عهده‌دار این مسئولیت بودند، افزود: در حال حاضر هم ولی فقیه به عنوان رهبر و پیشوای جامعه، برنامه زندگی بر مدار دین و اسلام را به مردم ارائه می دهد.

 

وی با تأکید بر اینکه پیامبران و ائمه از جانب خداوند مامور هدایت بندگان بودند و خداوند همه مردم را توصیه به حرکت در مسیر مشخص ارائه شده کرده، ادامه داد: حال اگر کسی بخواهد با عقل خود برنامه ای جدا تنظیم کرده و مردم را به آن دعوت کند، به گفته خداوند، مشرک و کافر است.

 

حجت الاسلام نوری با اشاره به فعالیت ادیان نوظهور که به بیش از سه هزار مورد می رسد، افزود: اگر کسی بخواهد از این سه هزار نحله کفر آمیز تبعیت کند، راهی جز جهنم ندارد چرا که برنامه سعادت انسان از سوی پیامبران و ائمه اطهار ارائه شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با توصیف این مطلب که هر که بخواهد کاری را شروع کند نیاز به ساختمان، دفتر و یا محل کار دارد، محل کار ائمه و پیامبران را هم مسجد معرفی کرد و گفت: اولین انسانی که خلق شد، پیامبر (حضرت آدم) و اولین خانه ای که ساخته شد، مسجد بود لذا هر خانه ای که با مسجد زاویه داشته باشد، به گمراهی می رسد.

 

وی با بیان اینکه مسئولیت هدایت انسان ها بعد از پیامبر و ائمه با ولی فقیه است، پایگاه ولی فقیه را هم مسجد معرفی کرد و افزود: مسجدی که راه خود را از امام و ولی امر مسلمین جدا کند و فاصله بگیرد باید خراب شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه فعالیت مسجد باید حول محور امام مسجد و امام مسجد هم باید متصل به ولی فقیه باشد، اظهارکرد: برنامه های فرهنگی و هنری مسجد هم باید حول این مهم طراز شود.

 

حجت الاسلام نوری سایر فعالیت های مسجد همچون کمک به نیازمندان، مواسات، دوره های آموزشی، آموزش آمادگی دفاعی، فعالیت های کتابخانه ای، فعالیت های بسیج و کانون مسجد را مکمل فعالیت های مسجدی دانست که می تواند در جذب مردم به ویژه جوانان به مسجد کمک کند.

 

حجت الاسلام «حبیب الله پاکدامن» مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در این مراسم به تبیین جایگاه مسجد و کاردهای آن پرداخت. (متن کامل خبر را اینجا ملاحظه کنید.)

 

در این دوره آموزشی که در مسجد امام حسن عسکری علیه السلام بجنورد برگزار شد، مباحث «مدیریت فرهنگی در مسجد» توسط حجت الاسلام «سیدمحمد افشین فر» و حجت الاسلام «حسن یزادانی» تبیین شد.

 

 

کد خبر 1209104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha