آغاز به‌کار باشگاه کارآفرینان نوجوان در آمل

باقری از آغاز به‌کار باشگاه کارآفرینان نوجوان در آمل خبر داد و گفت: تا کنون دو باشگاه کارآفرینان نوجوان در تنکابن و قائم‌شهر راه‌اندازی و تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «علی باقری» امروز(۳شهریور) در دومین روز از هفته دولت و در مراسم افتتاح  مرکز شتاب دهنده فناوران توسعه بازار کوروش (سایکو) و آغاز به کار باشگاه کارآفرینان نوجوان در شهرستان آمل، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، هفته دولت را بهترین و مناسب ترین فرصت برای بیان دستاوردها و خدمات دولت دانست و اظهار کرد: هفته دولت فرصت خوبی برای ارائه عملکرد به مردم شریف است و در این هفته باید اقدامات مهمی در راستای ارائه خدمت به مردم استان انجام شود.

 

مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی مازندران گفت: اقدامات گسترده ای توسط دولت در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکسال اخیر انجام گرفته است که این هفته فرصت بسیار خوبی است تا ضمن ارتباط و تعامل با مردم عملکرد و اقدامات اداره کل در تمامی حوزه ها به شکل اثرگذاری این خدمات در حوزه های مختلف منعکس و به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.

 

وی تعداد مراکز مشاوره و اطلاع رسانی کارآفرینی در استان را 27  مورد اعلام کرد و افزود: چهار مراکز  شتاب دهنده وفضای کار مشترک نیز در سطح استان فعال است.

 

باقری خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره وخدمات کارآفرینی در شهرستان ها با هدف توسعه فعالیتهای کارآفرینانه با توجه به مزیتها و ظرفیتهای اقتصادی کشور، افزایش سهم فعالیتهای کارآفرینانه در تولید ناخالص داخلی سرانه، ایجاد ارتباط منطقی و پایدار بین فعالیتهای کارآفرینانه، فضای کسب و کار و تولید، ارائه مشاورههای تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضـیان ایجـاد بنگـاه هـای و  افزایش ضریب موفقیت کارآفرینان و هدایت صاحبان سرمایه به فعالیتهای کارآفرینانه تأسیس می‌شود.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه امروز همزمان با افتتاح این مرکز مشاوره، آغاز فرایند برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان در شهرستان آمل با اهداف بزرگی مانند توانمندسازی دانش آموزان در جهت دستیابی به تجربه عملی کارآفرینی در مقیاس کوچک، کمک به دانش آموزان جهت تقویت باور نسبت به خود و کشف و واکاوی خلاقیت خود از طریق کوشش و خطا، بهبود مهارتهای اساسی مانند تصمیم گیری، توانایی کار گروهی، حل مساله و شبکه سازی، تقویت نگرش کارآفرینانه نوجوانان و افزایش خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، میل به موفقیت، تغییر روشهای تدریس متناسب با مبانی کارآفرینی با هدف افزایش تواناییهای کارآفرینانه دانش آموزان، کلید خورد.

 

مدیرکل تعاون، کار  و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به وجود افراد کارآفرین و نخبه  در استان گفت: تا کنون دو باشگاه کارآفرینان نوجوان در تنکابن و قائمشهر راه‌اندازی و تشکیل شده است.

 

به گزارش شبستان، این شتابدهنده با مجوز رسمی از اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران فعالیت خود را در سال جاری  به منظور هدایت تیم ها و استارتاپ ها در مسیر رشد، برنامه های توانمندسازی متعددی در قالب کارگاه های آموزشی تخصصی، مربیگری و منتورینگ و همچنین برگزاری باشگاه کارآفرینان نوجوان در شهرستان آمل آغاز کرد.

کد خبر 1209110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha