«سرعت، سبقت غیرمجاز و خواب ‌‌آلودگی رانندگان» ۳ عامل تصادفات در جاده های اصفهان

سرهنگ زارع «سرعت، سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی رانندگان» را سه عامل تصادف ساز در جاده های استان اصفهان اعلام کرد و گفت: نبستن کمبربندی ایمنی باعث پرت شدن افراد در هنگام واژگونی و جانباختن افراد شده است.

سرهنگ «اصغر زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به وقوع تصادفات جاده‌ای و عوامل موثر در آن اظهارداشت: ناشناختگی جاده و مسیرهای ارتباطی منجر به انجام برخی از تخلفات رانندگی مثل دنده عقب در جاده شده که این موضوع وقوع تصادف را افزایش می دهد.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان افزود: مطالعه و رصد وضعیت جاده ها پیش از سفر این آگاهی را ارتقا می دهد.

 

وی استفاده از نرم افزارهای راهنمای مسافران را برای حرکت در مسیرهای ناشناخته و یا اطلاع از وضعیت جاده ها را مهم خواند و اذعان داشت: مسافرت اقدامی مهم بوده و باید با مطالعه و دقت کامل انجام شود.

 

سرهنگ زارع سرعت، سبقت غیرمجاز و خواب آلودگی رانندگان را سه عامل تصادفات در جاده های استان اصفهان اعلام کرد و اذعان داشت: نبستن کمربند ایمنی باعث پرت شدن افراد در هنگام واژگونی و جانباختن افراد شده است.

 

وی علاوه بر اینکه رانندگان را به بستن کمربند ایمنی توصیه کرد، گفت: کلیه سرنشینان جلو و عقب خودرو برای ایمنی خود باید کمربند ایمنی را ببندند و برای کودکان صندلی مخصوص استفاده شود.

 

رئیس پلیس راه استان اصفهان کسب اطلاعات از وضعیت سفر و وضعیت هوا را برای اقدام به موقع و پیش بینی ها لازم دانست و خاطرنشان کرد: رانندگان با اطلاعات کافی برنامه سفر و رانندگی خود را انجام دهند.

 

وی درخصوص وضعیت مخدوش شدن پلاک خودروها نیز گفت: چنین اقدامی تخلف بوده و خودروی دارای تخلف شناسایی و توقیف می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1209130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha