دهک‌های مختلف درآمدی جامعه با «دارویاری» از یارانه دارو بهره‌مند می‌شوند

عین اللهی با اشاره به اینکه طرح «دارویاری»، توزیع یارانه دارو متناسب با نیاز بیماران فارغ از سطح درآمد آنها انجام می‌شودگفت: همه دهک‌های درآمدی جامعه با «دارویاری» از یارانه دارو، بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «بهرام عین اللهی» در سفر یک روزه به استان سمنان و در جمع خبرنگاران همزمان با دومین روز از هفته دولت با بیان اینکه با اجرای دارویار، پرداخت از جیب بیماران ثابت می ماند، گفت: در مواردی با توجه به افزایش پوشش بیمه ای دارو و پرداخت یارانه سلامت، شاهد کاهش پرداختی از جیب مردم خواهیم بود.

 

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید براینکه طرح دارویار یکی از طرح‌هایی است که برای کمک به مردم از سوی دولت اجرایی می‌شود، ادامه داد: یکی از محورهای این طرح، حمایت از داروسازان داخلی است.

 

وی دومین محور اجرای طرح را کمک به مردم دانست وافزود: در این طرح در واقع بیمه‌ها مابه‌التفاوت قیمت دارو را پرداخت و مردم افزایش قیمتی در زمینه دارو نمی‌پردازند.

 

عین اللهی تصریح کرد: در این طرح مردم داروهای مورد نیازشان را به نرخ قیمت سال گذشته و حتی پایین‌تر از آن تهیه و استفاده می‌کنند و این موضوع برای ما نیز بسیار اهمیت دارد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه به مرور کمبودهای این طرح جبران خواهد شد، بیان کرد: وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم به کار خواهد بست.

 

وی تصریح کرد: بنا به نظر صاحبنظران حوزه دارو، با اجرای دارویار کمبودهای دارویی کشور به طور چشمگیری کاهش می یابد، الگوی مصرف دارو اصلاح و تقاضای القایی دارو کمتر می شود.

 

عین اللهی با بیان اینکه تغییر قیمت دارو فقط برای دولت و بیمه‌ها اعمال می شود و متوجه بیمار نخواهد بود، یادآور شد: در صورت مراجعه بیمار با نسخه پزشک، میزان پرداختی وی نسبت به قبل تغییری نمی‌کند. در واقع در این طرح، قیمت داروها افزایش می یابد ولی ساز و کار حمایتی به گونه‌ای طراحی شده که این افزایش قیمت تماما توسط بیمه‌ها پوشش داده می شود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه پیرامون وضعیت کرونا نیز، گفت: در یک هفته اخیر شاهد هستیم که روند کرونا تثبیت شده و همچنین افزایشی نیست اما همچنان توصیه ما به مردم رعایت مسائل بهداشتی و پروتکل‌ها است.

 

وی با بیان اینکه پیک کرونا دارای سه موج ابتلاء، بستری و مرگ و میر است، تاکید کرد: در برهه کنونی دو پیک اول به اتمام رسیده و متأسفانه در مرحله سوم از پیک هفتم یعنی مرگ و میر قرار داریم اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که وضعیت رو به بهبود است.

کد خبر 1209149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha