۸۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان به اینترنت دسترسی دارند

سرائی با بیان اینکه ۸۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دسترسی به اینترنت دارند، تصریح کرد: دسترسی ۷۸ درصد روستاها مطلوب و ۲۱ درصد ضعیف است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران به فراهم شدن زمینه ۲۰۰ گیگ اینترنت رایگان برای خبرنگاران اشاره و اظهار کرد: افراد دارای شرایط و مورد تایید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌توانند با ثبت‌نام در درگاه دولت، اینترنت رایگان دریافت کنند.

 


حامد سرائی با بیان اینکه ۸۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دسترسی به اینترنت دارند، تصریح کرد: دسترسی ۷۸ درصد روستاها مطلوب و ۲۱ درصد ضعیف است. همچنین دسترسی به اینترنت در شهرستان‌های سلطانیه و بخشی از ماهنشان ضعیف است.

 


وی با اشاره به اینکه اینترنت پر سرعت حق همه مردم است و مجموعه فناوری و اطلاعات درصدد ایجاد زمینه و زیر ساخت‌های شبکه دسترسی مطلوب اینترنتی برای عموم است، افزود: پهنای باند ورودی استان ۲۵۰ گیگا بیت بر ثانیه است، ولی در استان از کمتر از یک سوم استفاده می شود.

 


سرائی با بیان اینکه همه مصرف اینترنت به سمت اینترنت سیار است، اضافه کرد: لایه های داخل شهری و استان در برنامه‌ریزی وزارت فناوری توسعه پهنای باند دارد.

 


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان توسعه لایه میانی مختص به داخل شهر را دارای مشکل عنوان کرد و گفت: شهرداری‌ها نقش مهمی در راستای ایجاد زیر ساخت‌های توسعه ارتباطات فیبر نوری دارند.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه در صدد توسعه لایه درون استانی و شهری برای تویت و توسعه پهنای باند و تقویت توسعه اینترنتی هستیم، افزود: فرصت‌های بهره‌برداری از زیر ساخت‌های اینترنتی مهم است و توسعه دولت الکترونیک و توسعه دیجیتال حائز اهمیت است.

 


به گفته وی، ایجاد زیر ساخت‌های دولت الکترونیک و ایجاد سامانه‌های زیر ساختی در کشور و استان توسط دولت لازم و سهولت دسترسی به خدمات اینترنتی بین مردم اساسی است.

 


این مسئول لازمه شفافیت خدمات دستگاه‌ها را در گرو دسترسی به اینترنت پرسرعت خواند و افزود: توسعه شهر و شهروند الکترونیکی با مشارکت شهرداری‌ها موجب سهولت دسترسی مردم به خدمات الکترونیکی خواهد شد.

 


سرائی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دیجیتال با هدف چالاک‌سازی و توسعه اقتصاد دیجیتال در حوزه‌های خدمات کشاوری و صنعت مهم است.

 


این مسئول به بالا بودن هزینه راه‌اندازی سایت تلفن همراه اشاره و تاکید کرد: هدف مجموعه اطلاعات و فناوری در راستای بهبود ارتباطات است، اما باید به این نکته توجه شود که تامین پهنای باند مهمتر از ایجاد آن است، چون گاها یک سایت چند روستا را پوشش می‌دهد.

کد خبر 1209176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha