بیمارستان میلاد بیرجند در آستانه تعطیلی

طالبی گفت: بیمارستان میلاد بیرجند به دلیل نحوه مدیریت خودگردانی در آستانه تعطیلی قرار دارد و بیش از ۲۷۰ نفر از پرسنل این بیمارستان بیکار خواهند شد و تعطیلی آن تبعات امنیتی بسیاری برای استان به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «سیدمحمدرضا طالبی» امروز (۳ شهریور) در نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت كار در خراسان جنوبی اظهار داشت: بیمارستان میلاد یا حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند به صورت خودگردان اداره می شود و از امکانات خوبی برخوردار است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: این بیمارستان به دلیل نحوه مدیریت خودگردانی در آستانه تعطیلی قرار دارد و بیش از 270 نفر از پرسنل این بیمارستان بیکار خواهند شد و تحت فشار ویژه و مضاعف قرار دارند و تعطیلی این بیمارستان تبعات امنیتی بسیاری برای استان به دنبال خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه بالغ بر 800 هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد، افزود: 50 درصد از جمعیت استان خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و 36 تخت فعال بیمارستان شهید رحیمی بیرجند کفاف استان را نخواهد داد در صورتی که بیمارستان میلاد به 96 تخت بیمارستانی مجهز است.

 

طالبی عنوان کرد: در بیمارستان میلاد تجهیزاتی وجود دارد که در هیچ بیمارستانی در استان وجود ندارد و با آخرین استانداردهای بیمارستانی ساخته شده است و تنها راه فعال ماندن این بیمارستان که به حالت ملکی تبدیل شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در خصوص چالش های بیمارستان میلاد بیرجند گفت: رشد چند برابری دارو و تجهیزات، عدم نظارت و پشتیبانی مجموعه هلدینگ تامین اجتماعی و عدم تفکیک سرمایه در گردش و عدم کفایت هزینه های بیمارستانی و بدهی های بسیار از جمله دلایل مختلف در معرض تعطیلی قرار گرفتن این بیمارستان است.

 

وی در پایان بیان داشت: اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بیمارستان میلاد نخواهد توانست روی پای خود بایستد و امیدواریم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی شود و سازمان تامین اجتماعی مسئولیت این بیمارستان را بر عهده بگیرد.

 

 

کد خبر 1209178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha