سهم ۷ درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشور/ ورود جدی «شستا» در خراسان جنوبی

زاهدی وفا با اشاره به سهم ۷ درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشور گفت: به دنبال این هستیم تا «شستا» جهت سرمایه گذاری و توسعه تعاون در خراسان جنوبی ورود جدی تری به این استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدهادی زاهدی وفا» عصر امروز (۳ شهریور) در حاشیه نشست شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت كار در خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بحث پروژه های نیمه تمام استان خراسان جنوبی را پیگیری خواهیم کرد.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بحث بیمارستان میلاد بیرجند و نحوه بهینه استفاده از آن در دستور کار قرار خواهد گرفت و بحث احداث بیمارستان در شهرستان قاین نیز رسیدگی می شود تا با سرعت بیشتری این موضوعات رفع شوند.

 

وی به بحث کمبود پزشکان متخصص اشاره کرد و گفت: این موضوع در استان های دیگر نیز مطرح است و ما دریافت کننده خدمات این پزشکان هستیم و معمولا در شهرهایی که دانشگاه علوم پزشکی داریم از خدمات این عزیزان استفاده می کنیم.

 

زاهدی وفا افزود: در این جلسه پیشنهاد شد تا سقف پرداختی به پزشکان متخصص را با میزان محرومیت منطقه و استان متناسب کنیم و این موضوع می تواند یک گام تشویقی برای استفاده بهتر و بیشتر از خدمات پزشکان متخصص باشد.

 

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه یک تفاهم نامه در زمینه تشکل های تعاونی با استاندار خراسان جنوبی منعقد شد، ادامه داد: در راستای این تفاهم نامه بحث افزایش تشکل های تعاونی در سطح استان خراسان جنوبی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 

وی بیان کرد: سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور باید به 25 درصد برسد و اکنون این سهم حدود هفت درصد و کمتر از یک سوم است و از هر گونه گسترش بخش تعاونی در سطح ملی و استانی حمایت خواهیم کرد تا به هدف مطلوب خود در تولید ناخالص ملی برسیم.

 

زاهدی وفا با بیان اینکه امدواریم چرخ پیشرفت توسعه خراسان جنوبی را با سرعت پیش ببریم، گفت: امیدواریم ثمرات این توسعه و پیشرفت برای مردم استان در سنوات آتی قابل لمس باشد و سعی می کنیم شرکت سرمایه گذاری شستا برای توسعه استان ورود جدی تری داشته باشد.

 

 

 

کد خبر 1209196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha