آب از مسائل و چالش های مهم در لرستان است

قالیباف با بیان اینکه در برنامه هفتم مساله محوری حرکت می شود، اذعان داشت: آب از چالش های مهم مردم لرستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« محمد باقر قالیباف» در پایان سفر دو روزه خود در شورای اداری استان لرستان در خرم آباد، اظهار داشت: مضوع آب از موضوع هایی است که در کشور با وحدت رویه و اولویت آب آشامیدنی، صنعت و کشاورزی و سیاست گذاری در حوزه درست مصرف کردن دنبال می شود.

 

وی با اشاره به وضعیت سد معشوره که از سال 80 همچنان راکد مانده است، افزود: تکمیل این سد و موضوع رویکرد در حوزه آب در برنامه هفتم برای استان لرستان مورد تاکید است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: پیشران کشاورزی در لرستان اگر با هم افزایی و حل مشکل آب به صورت کارشناسی مرتفع شود، بستر رونق گردشگری در لرستان ایجاد شود.

 

وی ادامه داد: با رفع دغدغه های آب، زیرساخت های صنعتی استان افزایش و ارزش افزوده پایدار در لرستان ایجاد می شود.

 

قالیباف خاطرنشان کرد:  در برنامه هفتم بر بحث تقویت زیرساخت ها بویژه موضوع آب تاکید می شود و با برنامه ریزی اقدام خواهد شد.

 

تحول در کشور به همت مدیران قوی، شجاع و امین محقق می شود

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمند مدیران قوی و امین در کشور نیاز است، افزود: موضوع کار و خدمت به مردم در استان لرستان باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد :تحول در کشور نیازمند شجاعت در مدیران است که خردمندانه و شجاعانه کار را پیش ببرند.

 

قالیباف ادامه داد: ثبات در مدیریت بستر برنامه ریزی در سطح استان و رفع دغدغه های مردم خواهد شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: هماهنگی بین کارکنان دولت باید از پایین ترین سطوح ایجاد شود، تا بستر رفع مشکلات و دغدغه های مردم فراهم شود.

 

وی بیان کرد: خنثی سازی تحریم و جنگ شناختی و رسانه ای دشمنان انقلاب علیه ما ساماندهی کردند، با هماهنگی و همدلی و باور به مردم و مدد الهی  محقق می شود.

 

قالیباف با اشاره به توانمندی های استان در حوزه آب، خاک، امنیت و...  ادامه داد: باید با همدلی و برنامه ریزی از این ظرفیت ها برای تقویت خدمت رسانی بهره گرفته شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایمان به سنت های الهی و ایمان به مردم زمینه ساز رفع مشکلات است که در برنامه ها باید این دو مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر ضرورت تکمیل طرح های نیمه تمام، افزود: اقدام دولت در تکمیل پروژه های نیمه تمام به جای کلنگ زنی اقدامی خوب است.

 

قالیباف افزود: در استان های محروم مانند استان لرستان باید همه پروژه های نیمه تمام مورد توجه قرار گیرد و در صورت اضطرار طرح های جدید کلنگ زنی شود.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در استان لرستان کشاورزی و طرح های مربوط به این حوزه در اولویت قرار دارد.

 

وی بحث کشاورزی و آب به عنوان پیشخوان جدی در استان لرستان است، ادامه داد: در بحث آب و کشاوری اعتبار های مورد نیاز تا سقف مشخص تامین خواهد شد.

 

قالیباف وفای به عهد را از اهداف سفر  خود دانست و افزود: برای همه پروژه ها مقدمات را طی کرده و زمان قطعی اعلام شود و برای تکمیل این طرح ها باید همه  با همدلی اقدام و طی زمان اعلام شده به بهره برداری برسد.

کد خبر 1209239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha