مجاهدت های رزمندگان  در دفاع مقدس  برای نسل جوان تبیین شود

حجت الاسلام فاطمی نسب با بیان اینکه مجاهدت های رزمندگان در دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود، گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید بیعت با شهدا و امام راحل و آرمان های نظام اسلامی است.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به فرا رسیدن هفته  دفاع مقدس، اظهار کرد: در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز و صدام، با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تجدید بیعت با شهدا و امام راحل و آرمان های اسلام است و این تجدید بیعت باید در عمل صورت گیرد نه در شعار، بنابراین باید فرهنگ مقاومت و ایثار تبیین کنیم، فرهنگ شهادت در وجود خود و مردم رشد دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد:دوران دفاع مقدس و رشادت شهیدان و مردم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مایه شگفتی کل جهان بود و عظمت و بزرگی مردم شهیدپرور  ایران اسلامی برای تمام جهان دوباره ثابت شد.

 

حجت الاسلام فاطمی نسب اظهار کرد: دفاع مقدس و پیروزی در مقابل نظام سلطه، در دورانی که بیش از ۸۰ کشور جهان به طور علنی از رژیم عراق حمایت می کردند، از برکات اطاعت از ولایت و اتحاد بود که اکنون دشمنان آن را نشانه گرفته اند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد شهیدان و تجلیل از پیشکسوتان آن دوران کمترین کاری است که باید انجام داد، گفت: قدردانی  از همه پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا، در یک روز با توجه به وضعیت مقابله با کرونا از لحاظ مکان و زمان مقدور نیست و برنامه ریزی خواهد شد تا در طول این هفته و همچنین در قالب سایر برنامه های جانبی از آنها قدردانی شود.

 

 

 

 

کد خبر 1209278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha