پروژه خط انتقال آب از سد شیرین دره به شهر بجنورد افتتاح شد

همزمان با سومین روز از هفته دولت و با حضور رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، پروژه خط انتقال آب از سد شیرین دره به شهر بجنورد (رینگ‌ شمالی) افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ همزمان با سومین روز از هفته دولت و با حضور حجت الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی پروژه خط انتقال آب از سد شیرین دره به شهر بجنورد (رینگ‌ شمالی) افتتاح شد.

 

این پروژه با اعتبار هزینه شده ۶۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که از این رقم ۲۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان تأمین شده است.
 

حجت الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در این مراسم گفت: اگر در برنامه ریزی کلان کشور، اولویت بندی و توزیع عادلانه ثروت و بودجه را نداشته باشیم و به موقع برنامه ریزی نشود نتیجه آن مشکلات شهرهای همدان و شهرکرد می شود .

 

وی افزود: مشکلات حوزه تامین آب شُرب استان تنها با تلاش، همت و اخلاص و برنامه ریزی مدیران ارشد کشوری و به تبع آن مدیران استانها حل می شود.


«محمدرضا حسین نژاد» ستاندار خراسان شمالی هم در این آئین گفت: با بهره مندی استان از منابع آبی سایر کشورها یا هر منبع دیگر تمام سدهای استان به کشاورزی آبی اختصاص می یابد.
 

وی افزود: اگر از سایر منابع آبی برای تامین آب این استان استفاده شود  ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی آزادسازی می شود که رونق این بخش را شاهد خواهیم بود.

 

استاندار خراسان شمالی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های پی در پی و وجود دو سوم دشت ممنوعه و عدم امکان برداشت، آب خارج از استان تامین می شود لذا موضوع انتقال آب از دریای عمان یا کشور تاجیکستان رادر یک برنامه زمان بندی شده در دستور کار داریم.


 

کد خبر 1209314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha