دولت سیزدهم باید در جلب اعتماد مردم بکوشد

آیت الله عابدینی گفت: دولت سیزدهم این دولت انقلابی و مردمی باید در جلب اعتماد مردم بکوشد زیرا این جلب اعتماد موجب پیشرفت در کارها و امور شده و رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در خطبه های نماز جمعه که امروز (جمعه ۴ شهریور) در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، بیان کرد: در ایام هفته دولت قرار داریم و یاد شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می داریم و از خدمات دولت تشکر می کنیم.

 

امام جمعه قزوین ادامه داد: ما به خدمتگزاران دولت ۲ نگاه داریم یک نگاه طلبکارانه بوده و این انتظار وجود دارد که نیازهای جامعه در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، بهداشت و درمان، آب و برق و مسکن مرتفع شود البته در برابر رفع این نیازها هم معرفت این است که بگوییم خداوند متعال خیرتان بدهد و از آنها تشکر کنیم که نمونه این رفع نیاز، آبرسانی به شهر آبیک بود که جای تشکر دارد.

 

وی عنوان کرد: ما باید انتقادمان را به گوش مسئولان رسانده و مطالبات مردم را پیگیری کنیم و در جایی که باید هم تشکر کرده و خداقوت بگوییم زیرا انسان بامعرفت در برابر خوبی ها وظیفه خود را انجام می دهد.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: مقام معظم رهبری برخی مطالبات را نسبت به دولت بیان فرمودند که از جمله اینکه دولت باید بازسازی انقلابی انجام دهد به این معنا که اگر برخی ارزش های دینی به فراموشی سپرده شده آنها را دوباره احیا کرده و به جای خود بازگردانند.

 

وی تصریح کرد: مطالبه دیگری که مقام معظم رهبری داشتند در خصوص عدالت ورزی و کاهش فاصله طبقاتی بود که شایسته نظامی اسلامی نیست این فاصله نجومی و ظالمانه طبقاتی وجود داشته باشد.

 

امام جمعه قزوین تأکید کرد: فساد ستیزی موضوع دیگری بود که مقام معظم رهبری از دولت مطالبه کردند که بر این اساس اگر کسی شایستگی مسئولیتی را ندارد و منشا فساد در آن اداره می شود باید تغییری کرده و فردی مخلص و امین عهده دار مسئولیت شود.

 

وی خاطر نشان کرد: احیای امید و اعتماد در بین مردم نکته دیگری است که مقام معظم رهبری فرمودند و اگر کسی به وعده های خداوند متعال تکیه کند موفق می شود خداوند متعال فرموده است به ستمگران تکیه نکنید، آتش می گیرید و در طول تاریخ شاهد بودیم که کسانی بر ستمگران تکیه کردند و خود را نابود کردند.

 

آیت الله عابدینی گفت: دولت سیزدهم این دولت انقلابی و مردمی باید در جلب اعتماد مردم بکوشد زیرا این جلب اعتماد موجب پیشرفت در کارها و امور شده و رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد.

 

وی افزود: البته این ایجاد تحول در قوه مجریه به لحاظ نیروی انسانی و ساختاری هم امری مهم است و مردم نباید کسانی را که اهل خدمت و کار نیستند را در رأس امور ببینند.

 

امام جمعه قزوین در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نماز جمعه اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نماز جمعه قرارگاه فرهنگی و معنوی و قلب تپنده شهر است.

 

وی اضافه کرد: در حدیثی از پیامبر گرامی اسلام آمده است نماز جمعه حج فقراست و ان شاالله همه ما از این حج که هدیه نبی مکرم اسلام است استفاده کرده و بهره لازم را ببریم.

 

آیت الله عابدینی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا در استان خاطر نشان کرد: از رئیس کل دادگستری استان و دادستان محترم تشکر کرده و ان شاالله خداوند متعال توفیقات بیشتری برای مبارزه با فساد در زمینه های مختلف به این عزیزان عنایت فرماید.

 

وی با تسلیت رحلت حضرت آیت الله ناصری یادآور شد: درگذشت این عالم بزرگ را تسلیت می گوییم و ایشان عمر شریف خود را در تعلیم و تربیت طلاب و مباحث اخلاقی صرف کردند و در حوزه دین و اخلاق دغدغه مند بودند.

 

کد خبر 1209435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha