نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری در تراز انقلاب اسلامی برسد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی از راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی خبر داد و گفت: نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری در تراز انقلاب اسلامی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، دکتر «مهدی اسماعیلی» امروز جمعه(۴ شهریور) در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه کرمانشاه، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از کرمانشاه به عنوان دروازه کربلا یاد کرد و گفت: هفته دولت به نام شهدای عالی مقام دولت، شهیدان رجایی و باهنر نامگذاری شده که سال ها در نهضت امام راحل حضور داشتند و سختی های جهاد را در راه خدا متحمل شده و خدمات زیادی به جامعه نوپای انقلاب داشتند.

 

وی با بیان اینکه یکسال از عمر دولت مردمی می گذرد، ابراز کرد: زمانی که دولت سیزدهم، مدیریت اجرایی را در اختیار گرفت وضع عمومی کشور در شاخص های مختلف، در وضعیت مطلوبی قرار نداشت.

 

وی به مرگ روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان به دلیل ابتلا کرونا در آغاز به کار دولت اشاره و عنوان کرد: امروز با همت دولت و کادر پزشکی، بیش از ۱۵۰ میلیون نوبت واکسن تزریق شده است و آمار کشته ها در برخی از روزها به صفر رسید.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه پیش از قبول مسئولیت دولت سیزدهم، وضعیت صادرات نفت در شرایط مخاطره آمیزی قرار داشت، عنوان کرد: امروز به یاری خداوند و تلاش های جهادی دولت، علی رغم تحریم های دشمن، صادرات نفت در وضعیت بسیار مطلوبی قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب مهمی در ساختارهای فرهنگی کشور در حال وقوع است، اذعان کرد: انبوهی از پروژه های عمرانی حوزه فرهنگ در سفرهای رییس جمهور به استان ها اختصاص اعتبار گرفته اند. 

 

اسماعیلی، در ادامه راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری در تراز انقلاب اسلامی برسد.

 

وی با بیان اینکه وضعیت کشور مشکلاتی که پیش آمده بود، وضعیت نگران کننده ای در حوزه خای اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی بود، گفت: امروز بعد از یک سال به جای شعار، می توانیم کارنامه عملیاتی خود را ارائه دهیم.

 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست خارجی در ابتدای کار دولت سیزدهم را ضعیف ارزیابی کرد و گفت: نگاه دولت قبل به غرب بود اما دولت سیزدهم باوجود همه تحریم ها و مشکلات دیپلماسی منطقه ای را در دستور کار قرار داد.

 

وی با اشاره اینکه ایران پس از سه دهه تلاش در طول یکسال توانست به پیمان شانگهای بپیوندد، اذعان کرد: همه روسای جمهور کشورهای همسایه وارد ایران شدند و امروز شاهد بهبود روابط تجاری و افزایش فروش نفت هستیم.

 

اسماعیلی با تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران توانسته به عنوان یک قدرت منطقه ای در حل منازعات بین المللی و منطقه ای نقش کلیدی را ایفا کند.

 

وی افزود: دولت علاوه بر مسایل بین المللی توانست با شجاعت طرح مردمی کردن یارانه ها را اجرا کند؛ طرحی تبعیض زا که منجر به افزایش قاچاق در کشور شده بود و امیدواریم با اقدامات آتی در ماه های آینده وضعیت عمومی کشور به ثبات برسد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین استان کرمانشاه را جزو کلیدی ترین مناطق در جغرافیای سیاسی ایران خواند و گفت: مصوبات رییس جمهور در استان کرمانشاه گام های بلندی را برای حل مشکلات استان برمیدارد و امیدواریم مشکلات اقتصادی، معیشتی، تورم و مسکن جوانان این استان برطرف شود.

کد خبر 1209474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha