اختصاص ۳۹  میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی به خراسان جنوبی

نوری از اختصاص ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی به خراسان جنوبی در راستای تحقق عدالت آموزشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «یوسف نوری» عصر امروز (۴ شهریور) در شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: در راستای تحقق تعهدات دولت، پروژه‌های خیرساز استان که تا مهر ماه تکمیل می شود تامین اعتبار خواهد شد.

 

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۳۹ میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی به خراسان جنوبی در راستای تحقق عدالت آموزشی خبر داد و گفت: در ارتباط با ساختمان اداره کل آموزش و پرورش این استان متولی اداره راه و شهرسازی است که هماهنگی‌های لازم با وزیر مربوطه در جهت تسریع روند کار صورت می‌گیرد اما برای اینکه پروژه تعطیل نشود کمک اعتباری اختصاص می یابد.

 

 

وی برای تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیون تومانی مورد نیاز برای تجهیز ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان سربیشه قول مساعد داد.

 

نوری در ادامه نسبت به درخواست نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای تاسیس دانشگاه فرهنگیان در نهبندان، تصریح کرد: تاسیس دانشگاه فرهنگیان اقماری باید در هیات امنا مطرح و اگر تصویب شود از طریق وزیر علوم مجوز بگیرد که پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

 

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به رتبه بندی معلمان توضیح داد: از ۹۰۰ هزار نفر کارکنان آموزش و پرورش بیش از نیمی شناسه ندارند که تاکنون ۸۱۰ هزار نفر در این مرحله شامل رتبه‌بندی شدند و برای مابقی معلمان هم در حال پیگیری هستیم.

 

وی همچنین به رونق کشاورزی و بازگشت مردم به روستاها در صورت تأمین آب اشاره کرد و گفت: با توجه به مسئولیتی که در گذشته داشتیم، انتقال آب از دریای عمان را پیگیر بودیم و اگر بتوانیم یک میلیارد متر مکعب را به سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و خراسان رضوی انتقال دهیم، نتایج خوبی خواهد داشت‌.
 

کد خبر 1209478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha