بیکاری آسیبی جدی فرا روی مردم لرستان است

تورم افسار گسیخته و بیکاری مفرط، آتشی است که کیان خانواده ها را تهدید می کند.

خبرگزاری شبستان_ لرستان، درد بیکاری و درد تورم در کنار هم می تواند کیان بسیاری از خانواده ها را تهدید و عامل برای تقویت آسیب های اجتماعی باشد.

 

در کنار تورم هایی که روزافزون است و اراده ای برای کنترل آن در عمل دیده نمی شود، در استان لرستان معضلی بزرگتر به نام بیکاری گریبان گیر خانواده ها شده است.

 

مردم استان لرستان بویژه شهرستان خرم آباد با دومعضل بیکاری و تورم به عنوان دوغول بزرگ زندگی مواجه نیستند، که مسکن و گرانی عجیب مسکن در استان را می تواند سومین غول در جنگ با مردم محروم استان لرستان بویژه شهرستان خرم آباد نامید.

 

طبق آمار، هر روز برآمار فلاکت در استان لرستان افزوده می شود و کمک به رفع مشکلات مردم این استان نیازمند برنامه ریزی جدی و عزمی قاطع از طرف مدیران و مسئولان ارشد استانی و کشوری است.

 

فقر و بیکاری دو تیری است که کیان خانواده ها را نشانه گرفته است و خانواده های بسیاری به دلیل این دو معضل بزرگ یا درگیر مساله اعتیاد می شود و یا درگیر آسیب های اجتماعی و در هر دو صورت عامل تقویت پدیده طلاق هستیم.

 

جذب فرصت های سرمایه گذاری بستر التیام درد تعطیلی صنایع در لرستان است

« مهدی بیرانوند» کارشناس امور اقتصادی، با اشاره به اهمیت جذب فرصت های سرمایه گذرای در استان، گفت: تحریم های ظالمانه دشمنان را می تواند از عوامل مهم در تعطیلی بسیاری از صنایع بویژه در استان لرستان دانست.

 

وی با اشاره به اینکه اغلب بنگاه‌های تولیدی در لرستان نیمه فعال یا تعطیل هستند، افزود: امروز اراده خوبی در استان برای جذب فرصت های سرمایه گذاری و حمایت های دولتی در راستای احیای صنایع استان دیده می شود.

 

کارشناس امور اقتصادی لرستان بیان کرد: جذب فرصت های سرمایه گذاری بستر التیام درد تعطیلی صنایع در لرستان است.

 

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی منسجم دولت برای احیای صنایع راکد مانده در راستای ارتقای تولید و اشتغال، افزود: می توان گفت  ریشه مشکلات موجود در رکود صنایع در استان لرستان هم سیاستگذاری‌های دولتی است و هم سیاست‌های منطقه‌ای، و دولت وظیفه دارد که سیاست‌های ناکارآمد را تغییر دهد.

 

این کارشناس امور اقتصادی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مشکل توسعه استان لرستان، فقر، بیکاری، تورم و گرانی و عوارض اجتماعی فراوان آنها حل شود نیاز به سرمایه گذاری است و سرمایه گذاری به بستر مناسب نیاز دارد

 

وی با اشاره به اینکه استان لرستان از نظر شاخص‌های کلان اقتصادی جزو استان‌های محروم و رتبه‌های آخر محسوب می‌شود، اذعان داشت: پتانسیل‌های خدادادی مانند طبیعت بکر و معادن و ... برای تبدیل به ثروت در استان نیازمند سرمایه‌گذاری هستند.

 

بیرانوند با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت ها با هدف تقویت فرصت های سرمایه گذاری، افزود:  تقویت زیرساخت ها بستری برای حضور سرمایه گذاری بخش خصوصی  در استان و تحقق رونق تولید و اشتغال در لرستان است.

 

 

کد خبر 1209770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha