مرکز بهداشتی درمانی شهید حاج قاسم سلیمانی در پایانه مرزی شلمچه راه اندازی شد

در راستای ارائه خدمات درمانی مناسب و بهتر به زائران اربعین حسینی، همزمان با هفته دولت مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در پایانه مرزی توسط رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس راه اندازی و بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، همزمان با هفته دولت، امروز (شنبه ۵ شهریور) مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در پایانه مرزی شلمچه به منظور ارائه خدمات درمانی و بهداشتی مناسب به زائران و مواکب اربعین حسینی توسط رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.

 

این مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ متر و زیربنای سه هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

 

«سید محمد محمدی» در این آئین اظهار کرد: این مرکز همزمان خدمات غربالگری بهداشت، درمانی و فوریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی را ارائه می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه این مرکز دارای ۲۴ تخت بستری و ۶۰ تخت بستری موقت است افزود: همچنین اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء (CPR)، داروخانه، واحد بهداشت (نمونه گیری)، هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی، واحد مامایی و واحد تریاژ در این مرکز احداث شده است.

 

وی تصریح کرد: مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید سلیمانی در مرز شلمچه، همزمان با ایام اربعین حسینی به عنوان نخستین مرکز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای پذیرش بیماران استفاده خواهد شد که امیدواریم بتوانیم خادمان خوبی برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) در این روزها باشیم.

 

محمدی با اشاره به اینکه مرکز شهید سلیمانی با تلاش و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی آبادان تجهیز شده ابراز کرد: در این مجموعه اگر بیماری نیاز به بستری موقت داشت از ایشان پذیرایی خواهیم کرد و در صورت نیاز به انتقال نیز، نیروهای فوریت‌های پزشکی این آمادگی را دارند که بیماران را به بیمارستان‌ های ولیعصر (عج) خرمشهر و آیت ‎‌الله طالقانی آبادان منتقل کنند.

 

روی از استقرار نیروهای درمانی از روز (۱۲ شهریور) در مرز شلمچه خبر داد و اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، نیروهای درمانی ما از روز ۱۲ شهریور در مرز شلمچه مستقر می‌شوند اما اگر شاهد افزایش جمعیت در این روزها بودیم، آماده هستیم که زودتر نیز خدمات‌رسانی خود را آغاز کنیم.

 

در ادامه نیز «سید نادر نقیبی» عنوان کرد: با توجه به اینکه امسال شاهد حضور خیل عظیمی از زائران داخلی و بین‎‌المللی در مرز شلمچه هستم، تمهیدات خوبی برای خدمات‌‎رسانی به آنها در نظر گرفته شده است.

 

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: ۴۹ دستگاه آمبولانس، هفت اتوبوس آمبولانس، چهار فروند بالگرد و ۲ فروند هواپیمای بیماربر در این ایام به زائران سید و سالار شهیدان خدمات رسانی خواهند کرد.

 

وی با اشاره به افتتاح مرکز شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه یاد آور شد: با راه اندازی این مرکز مشکلی برای ارائه خدمات به زائران حسینی نخواهیم داشت.

 

کد خبر 1209772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha