تلاش و نگاه استان وصل کردن  مرکز استان  به شبکه ریلی کشور است

بهادری با بیان اینکه تلاش و نگاه استان بر این است که مرکز استان را شبکه ریلی کشور وصل کنیم، گفت: امید است که با اختصاص اعتبارات لازم، شاهد تکمیل چهار بانده کردن محور ایلام- حمیل باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، صبح امروز(۵ شهریور) همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، «خیرالله خادمی» معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، طرح های حوزه راه و شهرسازی ایلام از جمله آغاز عملیات اجرایی راه آهن ایلام و آغاز عملیات اجرایی قطعه دوم و سوم طرح چهاربانده کردن  مسیر ایلام - حمیل کلنگ زنی و افتتاح شد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در آیین آغاز کلنگ زنی قطعه اول راه آهن اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار ایلام، فلاحی و بسطامی، نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه  راه آهن یکی از مطالبات به حق مردم ایلام است، تصریح کرد: یکی از خواسته دیرینه و به حق مردم ایلام، اتصال این استان به شبکه ریلی کشور است،

 

 « عبدالله بهادری» تصریح کرد: سال ۹۱ قرار بود از محل ۲۵ درصد راه آهن کرمانشاه به قصرشیرین این پروزه شروع شود، کارهای اولیه انجام گرفت و تجهیز کارگاه اولیه نیز انجام شد ولی متاسفانه به سرانجام نرسید، در طی سنوات گذشته هر سال یک مبلغ جزئی در حد  مطالعات برای آن اختصاص می بافت که در نهایت در سال گذشته اعتبارت خوبی از محل پیوست قانون ۱۰۰ میلیارد تومان  و همچنین از محل توازن نیز  ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت و استان هم در این زمینه با جدیت پای کار بود.

 

وی با اشاره به اینکه با اختصاص اعتبار عملیات اجرایی راه آهن ایلام  به طول ۱۷ کیلومتر از مسیر روستای چالاوبکر در حمیل به سمت ایلام آغاز شد و  در حال حاضر هم نیز فعال است، گفت: از روستای  چالاوبکر تا ایستگاه اصلی که در شهر چوار قرار دارد به طول ۷۵ کیلومتر در قالب  ۴ قطعه ۱۷ کیلومتری  تعریف شده است و کار این پروژه از روستای چالاوبکر آغاز شده و کار مطالعات دو قطعه میانی نیز تمام شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ابراز کرد: قطعه یک که امروز کلنگ زنی می شود به طول  ۱۷ کیلومتر از سمت چوار به سمت ایوان خواهد بود و ایستگاه شماره ۲ در ایوان قرار دارد، از ایستگاه شماره یک در چوار در یک انشعاب به سمت ایلام و از این ایستگاه از تنگه حمام به سمت صالح آباد و به سمت مهران تداوم خواهد داشت.

 

وی بیان کرد: برآورد اولیه این طرح در قطعه اول حدود ۱۷ کیلومتر ۶۴۰ میلیارد تومان بوده است که قرار داد آن بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد شد و شامل ایستگاه شماره یک در شهر چوار، ایستگاه شماره ۲ در ایوان و ۳۴ ابنیه فنی و یک دهنه پل بزرگ و همچنین تونل به طول  ۲۷۰۰ متر و در نهایت یک میلیون و  ۷۰۰ هزار خاکبرداری و یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب خاکریزی و  ۶۷ هزار متر مکعب بتون ریزی است.

بهادری خاطرنشان کرد: تلاش و نگاه استان بر این است که مرکز استان را شبکه ریلی کشور  وصل کنیم و این ۴ قطعه ۱۷ کیلومتری به هم متصل و شاهد افتتاح این پروژه باشیم، مردم هم حق دارند و این به گردن همه است، این خواسته به حق مردمی است که سالیان سال از مرزهای کشور به طول ۴۲۰ کیلومتر دفاع کرده و آنچه داشته اند را طبق اخلاص قرار داده و یار و یاور نظام بوده اند.

 

آغاز عملیات اجرایی چهار بانده کردن  قطعه دوم و سوم محور ایلام- حمیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در جریان آغاز عملیات اجرایی چهار بانده کردن بخش از محور ایلام - حمیل با حضور «خیرالله خادمی» معاون وزیر و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، گفت:  امروز علاوه بر این پروژه، واریانت قطعه یک نرسیده به تونل آزادی به طول و ۲ و نیم کیلومتر که حدود ۲۴ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و آماده بهره برداری  است باا حضور دکتر خادمی به بهره برداری خواهد رسید.

بهادری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار بانده کردن  قطعه دوم و سوم محور ایلام- حمیل تصریح کرد: قطعه دوم به طول ۱۵ کیلومتر از کیلومتر قطعه ۲۲  تا ۳۷  با مبلغ قرار داد ۱۷۸ میلیارد تومان با پیمانکاری شرکت ایلام سدساز  است که  امید است این قطعه در بازه زمانی مورد نظر در قرارداد با تلاش این شرکت به بهره برداری برسد.

 

وی بیان کرد: قطعه سوم نیز به طول ۱۰ کیلومتر از کیلومتر  ۳۷ تا کیلومتر ۴۷ و همچنین تکمیل ۳۱ کیلومتر این مسیر از سمت پلیس  راه شباب به حمیل  که جزو این قرارداد است به مبلغ قرارداد ۲۳۳ میلیارد تومان با پیمانکاری شرکت تعاونی ۱۳۱  اجرا می شود که امید است که این طرح نیز با توان و ظرفیتی که این شرکت دارد در مدت پیمان به بهره برداری برسد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام بیان کرد: امید است که با حمایت های دکتر خادمی و مجموعه وزارت راه و شهرسازی با تخصیص اعتبار مورد نیاز، این طرح ها در موعد و زمان مقرر به بهره برداری برسند.

 

بهادری بیان کرد: با این اقدامات در حوزه راه و شهرسازی، برای ارتباط  مرکز به استان و حوزه غرب و شمال غرب به استان و  جنوب کشور کریدوری ایجاد خواهد شد که همکاران ما در این حوزه واقعا زحمت می کشند و به ویژه شرکت ساخت که اقدامات خوبی انجام داده است،  دو پروژه از حمیل تا ایلام صورت گرفته، مطالعات حمیل تا شباب هم انجام شده که با تکمیل مطالعات، به پیمان می رود، از حمبل تا ایلام نیز تعیین تکلیف شده است، از ایلام به مهران هم در دست اقدام است و امید است این طرح ها، در بازه زمانی به بهره برداری برسد.

 

گفتنی است، بازدید از تونل های دو قلو مسیر ایلام به صالح آباد، بازدید از پروژه های راه سازی و دو خطه کردن مسیر ایلام به مهران از دیگر برنامه های سفر دکتر خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی به استان ایلام بود.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1209790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha