گسترش صدور خدمات فنی و مهندسی صنعت نفت ایران به قاره آفریقا

وزیر نفت با تاکید بر اینکه که دو کشور ایران و نیجریه ظرفیت‌های خوبی در حوزه انرژی دارند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش همکاری‌های مشترک نفت،گاز و پتروشیمی امضا کردیم که در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه انرژی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان،‌ جواد اوجی امروز در حاشیه دیدار و امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با کشور نیجریه، با اشاره به اینکه جلسات مختلفی با وزیر نفت نیجریه در قطر در حاشیه اجلاس جی.یی.سی.اف داشتیم، افزود: امروز و با دعوت رسمی از تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه، جلسات خوبی در تهران داشتیم.

وی ادامه داد: همچنین به دنبال این جلسات، تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش همکاری‌های مشترک نفت،گاز و پتروشیمی امضا کردیم که در خصوص صدور خدمات فنی و مهندسی و توسعه انرژی بود. 

اوجی یکی از محورهای این تفاهم‌نامه را گاز سوزکردن خودروهای نیجریه با دانش فنی ایرانی دانست و گفت:  ایران تکنولوژی سی.ان.جی را به نیجریه صادر می‌کند و از آن طرف از ظرفیت توانمندی‌های نیجریه در حوزه ال.ان.جی استفاده خواهد شد. توافق خوبی داشتیم تا شرکت‌های توانمند نیجریه را برای احداث واحدهای مینی ال.ان.جی و ال.ان.جی و حضور در ایران بسیج کنند.

وزیر نفت ادامه داد: همچنین بازسازی و نوسازی پالایشگاه‌های نیجریه از سوی شرکت‌های ایرانی انجام خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه که دو کشور ایران و نیجریه ظرفیت‌های خوبی در حوزه انرژی دارند، گفت: نیجریه بزرگترین صادرکننده نفت قاره آفریقا است و ششمین کشور صادرکننده ال.ان.جی جهان به شمار می‌شود. 

به گفته وزیر نفت ایران از دانش فنی موجود در نیجریه برای توسعه ال.ان.جی بهره خواهد برد و در مقابل برای توسعه سی.ان.جی، احداث پالایشگاه و توسعه میادین نفت و گاز در نیجریه فعال خواهد بود.

همچنین در این مراسم، تیمپره سیلوا، وزیر نفت نیجریه با اشاره به اینکه ایران و نیجریه یک تفاهم نامه به امضا رساندند، گفت: ایران و نیجریه هر دو جزو اعضای اوپک و جی.یی.سی.اف هستند و زمینه مناسب همکاری از خدمات فنی و مهندسی تا انتقال تکنولوژی را به یکدیگر دارند. 

وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه ایران قرار است در زمینه توسعه سی.ان.جی و صنعت گاز، توسعه میادین نفت و گاز و انتقال تکنولوژی فعال شود. 

کد خبر 1209805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha