دولت نگاه ویژه‌ای به تالش دارد

عاشوری بیان‌اینکه سال گذشته، ۷۰ میلیارد تومان به شهرستان تالش اختصاص پیدا کرده بود،گفت: امسال ۱۷۰ میلیارد تومان به تالش اختصاص پیدا کرده و این نشان از توجه دولت و استاندار گیلان به این شهرستان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، در چهارمین روز از هفته بزرگداشت دولت امروز(شنبه، ۵ شهریور) ۴۵ پروژه عمرانی و عام‌المنفعه با صرف اعتبار ۱۶ میلیارد تومان با حضور مسئولان و به صورت تجمیعی در بخش اسالم افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

«کیا عاشوری» در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها که به صورت همزمان برگزار شد، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامیداشت و افزود: شهیدان رجایی و باهنر الگوی اخلاق و اسوه خدمت به مردم بودند.

 

فرماندار تالش تصریح‌کرد: اگر چه طول عمر و زمان خدمت شهیدان رجایی و باهنر طولانی نبود اما در مدت کوتاه خدمت‌شان کارها و اقدامات ارزشمندی انجام دادند و اگرچه سال‌ها از شهادت‌شان می‌گذرد ولی آثارشان را در ادارات می‌بینیم و مدیران کشوری و لشکری از آنان تاسی و الگو می‌گیرند.

 

وی با بیان‌اینکه مردم خوب و نجیب بخش اسالم، الگوی وحدت برای ایرانیان هستند، تصریح‌کرد: زیبایی‌های بخش اسالم زبانزد عام و خاص است.

 

عاشوری با اشاره به اینکه تمام تلاش دولت مردمی و ایران قوی آیت‌الله رئیسی در راستای خدمت به مردم است، گفت: در کنار مردم بودن راهبرد اصلی دولت سیزدهم است و دولت با پشتوانه مردمی کارها را جلو می‌برد.

 

عالی‌ترین نماینده دولت در تالش با بیان‌اینکه با کمک و مساعدت دولت و حمایت‌های استاندار گیلان امسال در هفته دولت پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری رسید،اظهارکرد: در هفته دولت ۲۲۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان، افتتاح و تقدیم مردم شده و می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در هفته دولت کارهای خوبی را شروع کردیم و یکی از آنها بهسازی و آسفالت راه اسالم- خلخال بود، ادامه داد: برای آسفالت این مسیر ۳۰ میلیارد تومان مصوب شد و برای اجرای این پروژه پیمانکار انتخاب شده است.

 

عاشوری با بیان‌اینکه بخشی از مسیر در حوزه استحفاضی استان اردبیل قرار دارد، افزود: اعتباری از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز برای این مسیر در نظر گرفته شده که این مسیر در آینده به صورت کامل اصلاح و به بهره‌برداری برسد.

 

فرماندار تالش، تکمیل پل داخل شهر اسالم را یکی از دغدغه‌های مسئولین و مردم این بخش دانست و خاطرنشان‌کرد: پیمانکار پروژه انتخاب شده و برای تکمیل آن اعتباری در سفر رئیس جمهور مصوب شد و ان‌شاء‌الله بزودی آغاز به کار می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش مسئولان شهرستان تالش و اسالم، در راستای برطرف کردن مشکلات این بخش است،اضافه‌کرد: اقدامات و کارهای خوبی در بخش و شهر اسالم در حال انجام است و مدیران بخش مصمم هستند مشکلات این بخش برطرف شود و شاهد عمران و آبادانی بیش از پیش منطقه باشیم و بنده نیز به عنوان سرباز وطن در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنم.

 

عاشوری، وحدت در بخش اسالم را ستودنی عنوان کرد و گفت: ما هر روز در اسالم وحدت را می‌بینیم و در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس اهل تسنن و تشیع این بخش در کنار هم بودند و امروز نیز با وحدت و همدلی برای رساندن کشور به اوج قله‌های عزت و افتخار در تلاش هستند.

 

فرماندار تالش، وحدت و همدلی در بخش اسالم را یک سرمایه دانست و افزود: وحدت و همدلی در این بخش باید الگویی برای سایر نقاط باشد.

 

وی با بیان‌اینکه سال گذشته، ۷۰ میلیارد تومان به شهرستان تالش اختصاص پیدا کرده بود،تصریح‌کرد: امسال ۱۷۰ میلیارد تومان به شهرستان تالش اختصاص پیدا کرده و این نشان از توجه دولت و استاندار گیلان به این منطقه دارد.

 

عاشوری ادامه داد: در حوزه راه‌های مناطق عشایری نیز اعتبارات خوبی اختصاص یافته که در تلاشیم مردم این مناطق نیز از راه مطلوب استفاده کنند.

 

فرماندار تالش با اشاره به اینکه در حوزه آّبرسانی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال انجام است، تصریح‌کرد: در حوزه‌های مختلف کارهای خوبی آغاز شده که سال آینده شاهد آثار آن خواهیم بود.

 

عاشوری با بیان‌اینکه آینده درخشانی برای شهرستان تالش پیش‌رو است، گفت: تمام تلاش دولتمردان در تالش این است مشکلات نگین زیبای گیلان برطرف شود.

 

گفتنی است، در چهارمین روز از هفته دولت ۱۳ پروژه دهیاری‌های بخش اسالم شامل: کانال بتنی، بهسازی معابر، احداث کانال، روشنایی معابر و لوله‌گذاری جهت هدایت و دفع آب‌های سطحی در روستاها، ۱۲ پروژه امور توزیع برق شامل: احداث شبکه فشار ضعیف هوایی با کابل خودنگهدار، نصب ترانس، افزایش قدرت ترانس، احداث کابل خودنگهدارمدار دوم جهت تقویت برق مشترکین، روکش آسفالت محور اسالم به خلخال فاز ۳، ۱۰ پروژه شهرداری اسالم شامل: فرش موزائیک، احداث دیوار حفاظتی،ساماندهی جایگاه زباله، بهسازی معابر، خرید تجهیزات پارکی و تعریض خیابان امام خمینی(ره) داخل بازار اسالم، آسفالت معابر روستای کاربند و اجرای دیوار حائل روستای کله‌سرا و ۹ واحد مسکن مددجویی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شماره ۳ اسالم نیز امروز با حضور استاندار گیلان به بهره‌برداری می‌رسد برای بهره‌برداری از این مرکز ۳ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

 

 

کد خبر 1209818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha