افتتاح  ۶۴ پروژه عمرانی، کشاورزی در سطح استان

کرامتی گفت: در هفته دولت سال جاری ۶۴ پروژه عمرانی، کشاورزی با اعتبار ۱۹۳۵میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۷۵نفر در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، «اکبر کرامتی»، رییس جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی، امروز( ۵ شهریور ماه)، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات برگزار شد، افزود: در هفته دولت سال جاری ۶۴ پروژه عمرانی، کشاورزی با اعتبار ۱۹۳۵میلیارد ریال و اشتغالزایی ۹۷۵نفر در هفته دولت سال جاری افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی ازلحاظ تولید محصولات باغی در رتبه ۵ کشور قرار دارد، افزود:  میزان خرید تضمینی گندم در آذربایجان غربی ۸۹ درصد افزایش یافت.

این مسئول ادامه داد: از آغاز فصل خرید تاکنون ۳۷۸ هزار تن گندم در آذربایجان غربی خریداری شده که کل بهای آن ۴۸ هزار میلیارد ریال است.

کرامتی گفت:  سه هزار و ۵۵۲ تن دانه روغنی کلزا نیز از زارعان استان خریداری شده است و کل بهای کلزای خریداری شده نیز به قیمت اعلام شده به حساب زارعان واریز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی عنوان کرد:   ۸ هزار و ۶۳۷ تن شکر به قیمت مصوب در بازارهای آذربایجان‌غربی توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه وسعت اراضی قابل کشت استان یک میلیون و ۳۰هزار هکتار است، تصریح کرد: ۸۲۰هکتار از این اراضی زیر کشت هستند و ۲۳۰هزار خانوار با اشتغال ۳۲.۸درصد در این اراضی فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان تولیدات کشاورزی در سال گذشته ۶میلیون و ۸۰۰هزار تن با ارزش ۳۳هزار میلیارد تومان بود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال گذشته ۱۸۰هزار تن سیب در سردخانه های استان مانده بود اما امسال با بازاریابی های جدید تا زمستان هیچ سیبی در سردخانه های استان نخواهند ماند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: ۳۴شرکت تعاونی روستایی و ۸۲واحد خصوصی خرید سیب به صورت مجاز در استان مسئول خرید سیب هستند.

 

 

کد خبر 1209865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha