۱۰ پایگاه هنر روستایی در خراسان جنوبی ویژه معلولان راه اندازی شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طی یک سال گذشته ۱۰ پایگاه هنر روستایی در استان ویژه معلولان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال تجهیز و تشکیل شده است.

«حسن شرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: توانمندسازی روانی اجتماعی افراد دارای معلولیت از طریق هنردرمانی و اشاعه فعالیت های هنری یکی از رسالت های سازمان بهزیستی است.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص هنردرمانی عنوان کرد: هنردرمانی یک روش درمانی، نقش موثری در ارتقاء و بهبود سلامت فیزیکی، روانی، اجتماعی، اقتصادی و معنوی افراد و از جمله معلولین دارد.

 

وی ادامه داد: به عنوان بهبود تعاملات میان فردی و اجتماعی، تعلیم و تربیت و بالابردن سطح یادگیری، افزایش توانایی های فیزیکی و تقویت مهارت های حرکتی-ذهنی و نیز استقلال افراد کم توان ذهنی از جمله مواردی هستند که با استفاده از کاربرد هنر ایجاد می شود.

 

شرفی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته 10 پایگاه هنر روستایی در خراسان جنوبی ویژه معلولان تجهیز و تشکیل شده است، افزود: در این راستا اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 720 میلیون ریال هزینه شده است و 817 میلیون ریال نیز طی این مدت جهت برگزاری دوره های آموزشی مرتبط اختصاص یافت.

 

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 97 میلیون ریال به عنوان متمم جهت ادامه طرح و تهیه 800 بسته آموزشی هنری ویژه 800 فرد دارای معلولیت شرکت کننده در 10 پایگاه روستایی به استان اختصاص یافته است.

 

وی در خصوص اجرای طرح ارتقاء بهداشت و سلامت دهان و دندان خدمت گیرندگان مراکز توانبخشی و توانخواهان گفت: اجرای این طرح در خراسان جنوبی به عنوان اولین استان در فاز کشوری با اختصاص اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال با اولویت سالمندان و توانخواهان مقیم در مراکز توانبخشی شبانه و روزانه، افراد بسترگرا و غیره آغاز شده است.

 

 

 

 

کد خبر 1210031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha