واقعیت های جامعه بدون هرگونه گرایش سیاسی به مردم ارائه شود

سردار مهدوی گفت: مسئولان و رسانه ها وظیفه خود را به نحو شایسته و درست انجام دهیم و با رعایت امانت، صداقت و بدون از هرگونه گرایش سیاسی، واقعیت های جامعه را بیان کنیم

«»به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «محمدرضا مهدوی» امروز (۷ شهریور) در  در مجمع فعالان برتر رسانه ای خراسان جنوبی که با حضور مدیران رسانه های استان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دولت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: اصحاب رسانه سربازان گمنامی هستند که وظیفه و رسالت تبیین را با همه مشکلات و گرفتاری هایی که در عرصه فعالیت رسانه ای دارند جهادگونه ایستاده و کار می‌کنند.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گفتمان سازی و یا تبییت رویدادها، کم کاری شده است که بخشی از آن به رسانه برمی گردد، افزود: در سال ۱۳۴۷ پس از وقوع زلزله شهرستان فردوس، رهبر معظم انقلاب با تشکیل گروه های جهادی برای خدمات رسانی و برطرف کردن کمبودها در این منطقه حضور یافتند.

 

وی با اشاره به اینکه نسل جوان امروز، واقعیت های گذشته و حال را نمی دانند، ادامه داد: در آن روزها، دولت وقت حتی در تامین غذای زلزله زدگان و اسکان و درمان آنها، قدمی موثر برنداشت و مواد غذایی به صورت هوایی برای مردم پرت شد که نصیب آنها نشد.

 

سردار مهدوی خبرنگاران و رسانه‌ها را حلقه واسط مردم و مسوولان برای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و گفت: اگر مطالبات درست به مسوولان منتقل شود، و مطالبه گری در قالب انتقاد سازنده انجام شود بسیاری از مشکلات حل می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: با هم افزایی و هماهنگی خبرنگاران و مدیران مشکلات احصا و در جهت حل ان، اقدام شود.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا علیه السلام خراسان جنوبی برگزاری اجلاسیه ملی جهادگران را در گستره بین المللی توصیف کرد و با اشاره به اینکه گروه های جهادی در یمن، عراق و سوریه مشغول خدمت به مردم مظلوم مسلمان هستند، ادامه داد: این مبدا باید ثبت ملی شود به عنوان مبدا گروه های جهادی کشور برای همیشه به یادگار بماند.

 

همچنین «مهدی روشن» فرماندار فردس هم در این جلسه با اشاره به اینکه اجلاسیه فردوس با عنوان رویداد ملی جهاد مقدس برگزار می شود، ادامه داد: این رویداد در سالروز زلزله سال ۱۳۴۷ منطقه فردوس و شهرهای اطراف را تحت تاثیر قرار داد که طبق اسناد، دولت از کمک رسانی به زلزله زدگان و ۷ تا ۱۲ هزار کشته شدگان این اتفاق اجتناب کرد.

 


به گفته وی، در این ایام شاهد حضور پزشکان متخصص جهادی به منظور ارائه خدمات تخصصی به مردم نقاط محروم شهرستان فردوس خواهیم بود.

 


فرماندار فردوس دو بال برگزاری این رویداد را دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و بسیج سازندگی اعلام کرد و به رونمایی از کتاب خاطرات رهبر معظم انقلاب در این مراسم اشاره کرد.

 


وی با اشاره به حضور گروههای جهادی در شهرستان فردوس افزود: امیدواریم در این رویداد ملی، سیره جهادی به خوبی تبیین شود.

 


فرماندار فردوس اظهار امیدواری کرد با برگزاری رویداد ملی جهاد مقدش، برخی از پروژه های این شهرستان با نگاه ویژه مسوولان سرعت بگیرد.

 

«علی فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم خواستار تامین زیرساخت های لازم برای خبرنگاران به منظور پوشش اخبار اجلاسیه شد و گفت: بدون شک، نگاه رسانه های استان به این رویداد، یک نگاه بین المللی است که اثرگذاری آن نیز، فرا مرزی خواهد بود.


وی گفت: یک تیم متخصص باید هدایت رسانه ای این رویداد ملی را برعهده داشته باشد که در این زمینه آمادگی اعزام تیم های متخصص برای پوشش این مراسم وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این مراسم، رسانه های فعال در گفتمان سازی این رسانه تقدیر خواهند شد.

 

 

کد خبر 1210039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha