احداث پارک شیمیایی در استان فارس در تولید مواد دارویی موثر است

زلفی گل گفت: احداث پارک شیمیایی در استان فارس اقدام مطلوبی است که می تواند در تولید مواد دارویی موثر باشد و در کشور ما باید شاهد تولید سه هزار و ۵۰۰ رقم ماده شیمیایی باشیم و در حوزه صادرات مواد شیمیایی می توانیم شاخص عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدعلی زلفی گل»، امروز (یکشنبه 6 شهریور) در مراسم به صدا درآوردن زنگ طرح «دستیار فناوری» که در پارک علم و فناوری فارس برگزار شد، گفت: فارس در بسیاری از جوزه ها مرز شکن بوده است و در نوآوری های بزرگ همواره پیشرو بوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: فارس از ظرفیت خیران در حوزه سلامت استفاده مطلوب کرده است و بسیاری از اقدامات مانند اقدامات پارک علم و فناوری فارس می تواند در سایر استان ها نیز به عنوان الگو قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: یک چهره دانشگاهی بودن استاندار فارس موجب شده تا در حوزه علم و فناوری شاهد اقدامات موثری در این استان باشیم و احداث پارک شیمیایی اقدام مطلوبی است که می تواند در تولید مواد دارویی موثر باشد.

زلفی گل تاکید کرد: در کشور ما باید شاهد تولید سه هزار و 500 رقم ماده شیمیایی باشیم و در حوزه صادرات مواد شیمیایی می توانیم شاخص عمل کنیم و بخش زیادی از رشته های دانشگاهی ما می توانند در این حوزه فعالیت موثر داشته باشند که موجب اشتغال زایی و تقویت صادرات خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید امتیاز ویژه ای به دانشگاه شیراز داد زیرا دارای ظرفیت های علمی فراوانی است و تعامل دانشگاه شیراز با پارک علم و فناوری موجب رقم خوردن نتایج مطلوبی می شود.

کد خبر 1210104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha