بیش از ۱۵۰۰ فرصت اشتغال به واسطه فعالیت تعاونی ها ایجاد شده است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با بیان اینکه از مجموع سه هزار و‌ ۵۰۰ تعاونی ثبت شده در حال حاضر هزار و‌ ۷۰۰ تعاونی فعال است، گفت: بیش از ۱۵۰۰ فرصت اشتغال به واسطه فعالیت تعاونی ها ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «مهدی اسلام خواه» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی امروز یک شنبه (ششم شهریورماه) در نشست خبری با خبرنگاران با تشریح برنامه های هفته تعاون، عنوان کرد: طی سال جاری به ۲۱ تعاونی فعال استان مبلغ ۲۳۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به عنوان تسهیلات حمایتی پرداخت شد.

 

وی با بیان اینکه هزار و ۵۵۸ فرصت اشتغال به واسطه تعاونی ها برای مردم استان ایجاد شده است، گفت: در بجنورد ۱۱ تعاونی، اسفراین۱۰، شیروان ۶، راز ۱۱، فاروج ۶ و در مانه و سملقان ۷ تعاونی برای استفاده از تسهیلات معرفی شدند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، به شرایط ویژه شرکت دانش بنیان شدن تعاونی ها اشاره کرد و افزود: ۱۹ شرکت تعاونی استان تا کنون به پارک علم و فناوری معرفی شدند تا پس از گذراندن فرایند‌های لازم به به صورت شرکت دانش‌بنیان ادامه‌ فعالیت بدهند و از ظرفیت‌های درخور توجه این امکان بهره ببرند.

 

اسلام خواه تعداد تعاونی های ایجاد شده در استان طی یکسال گذشته را ۵۶ تعاونی اعلام کرد و گفت: در مجموع برای این تعداد تعاونی مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و برای ۹۵۶ نفر شغل ایجاد شده است.

 

در عین حال وی صادرات تعاونی های استان را معادل هفت هزار و ۳۵۹ دلار دانست و ‌گفت: از مجموع دوهزار میلیارد تومان تسهیلاتی که وزارت برای تعاونی ها در نظر گرفته، سهم خراسان شمالی ۹۵ میلیارد تومان است.

 

البته اسلام خواه مجموع طرح‌های اعلامی استان را ۴۹ طرح اعلام کرد که در مجموع نیاز به ۱۶۱ میلیارد تومان تسهیلات دارد.

 

 به گفته‌ وی سه هزار میلیارد دیگر هم وزارت کار به ارایه تسهیلات تعاونی ها اختصاص خواهد داد که با توجه به قوت و‌ اهمیت طرح‌های پیشنهادی تسهیلات تعلق خواهد گرفت.

 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸۵۲ نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده کردند که  آمارنسبت به سال قبل ۲۰ درصد کمتر است.

 

در جهان امروز، برای کسب توفیق در کلیه مسائل اقتصادی و فرهنگی باید همکاری باشد تا بتوان به مقاصد عالی دست یافت. به منظور ایجاد این همکاری، در اصل ۴۴ قانون اساسی، بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، مطرح و شرح و تفصیل آن در ۱۳ شهریور ۱۳۷۰، به تصویب مجلس رسید. به همین مناسبت 13 شهریور در ایران روز تعاون نامگذاری شده است.

کد خبر 1210143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha