تشکیل ۴۲ تعاونی جدید در خراسان جنوبی/۱۴ میلیون دلار محصول تولیدی تعاونی ها صادر شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی یکسال گذشته ۴۲ تعاونی جدید در استان تشکیل شد، گفت: بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار طی یکسال گذشته در تعاونی های استان جهت صادرات محصولاتی از جمله کشاورزی، سنگ های قیمتی و فرش داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا اشرفی» امروز (۶ شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تعاون اظهار داشت: بحث صادرات و صادرات محوری تعاونی ها یکی از موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اينکه بیش از ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار طی یکسال گذشته در تعاونی های استان داشتیم، گفت: جهت صادرات برخی از محصولات تعاونی ها از جمله محصولات کشاورزی، سنگ های قیمتی و فرش اقدامات مهمی را انجام می دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته ۴۲ تعاونی جدید در استان تشکیل شد، افزود: تعاونی های جدید در بخش های دانش بنیان، اشتغال زایی و بانوان تشکیل شده است و از این تعداد ۱۳ تعاونی جدید مربوط به سال جاری بوده است.

 

اشرفی در ادامه بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با ایجاد تعاونی های جدید حدود ۳۶۰ فرصت جدید شغلی  در خراسان جنوبی به وجود آمده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص ترویج فرهنگ تعاون گفت: باید به این موضوع پرداخته شود و معرفی و حمایت از تعاونی های موفق می تواند الگویی برای سایر تعاونی ها باشد و زمینه ای برای ترویج فرهنگ تعاون در جامعه به حساب آید.

 

وی با بیان اینکه امسال هفدهمین جشنواره تعاونی های برتر برگزار شد، افزود: در این زمینه رتبه اول کشوری در زمینه مشارکت تعاونی ها را کسب کردیم و ۵۵ تعاونی استان امتیازی بالاتر از ۴۰۰ امتیاز کسب کردند و ۱۱ تعاونی به عنوان تعاونی های برتر شناخته شدند و دو تعاونی به مرحله کشوری یافته اند.

 

اشرفی با اشاره به اینکه اجرای طرح های آموزش مجازی، مهارتی و حقوقی و توانمندسازی تعاونی از مهم ترین موضوعات در دست اجرا است، گفت: بحث نظارت بر تعاونی ها از رسالت های اصلی این سازمان است و در این راستا طی یکسال گذشته ۵۲۷ مورد نظارت قانونی در استان داشتیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان داشت: در خراسان جنوبی یک هزار تعاونی فعال در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی،خدمات و معدن داریم و این تعاونی ها با اشتغال زایی برای ۹ هزار و ۸۹۰ نفر در حال فعالیت هستند.

 

وی با بیان اينکه ۸۰ عنوان برنامه محوری در سطح استان طی هفته تعاون اجرا می شود، گفت: از جمله مهم ترین برنامه ها می توان به افتتاح نمایشگاه نوشت افزار در حسینیه جماران بیرجند، تجلیل از تعاونی های برتر استان، افتتاح تعاونی های مرکز نوآفرینی و دانش بنیان و تازه تاسیس و برگزاری کمیته رفع موانع تولید اشاره کرد.

 

 

کد خبر 1210163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha