ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست، مستلزم مشارکت همه مدیران است

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، حفاظت از محیط زیست را نیازمند فرهنگ سازی مستمر برای آحاد جامعه دانست و در این راستا بر مشارکت و همکاری همه مدیران برای ارتقای این فرهنگ مهم و حیاتی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ تازه ترین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی ظهر امروز یک شنبه (6 شهریور) با دستور کار «سند ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست» و توضیح مدیرکل حفاظت محیط زیست و بیان اینکه طرح ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جلسه هفتصد و سی و ششمین شورای فرهنگی عمومی کشور در سال ۹۸ مصوب شد و نکات تکمیلی دیگر آغاز شد که با اظهارنظر حاضران ادامه یافت.

 

حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» پس از استماع نظر حاضران در جلسه، بر حمایت و تشویق گروه های مردم نهاد در توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست تأکید و به عنوان یکی از مصوبات جلسه نام برد و افزود: برگزاری کلاس های حفاظت از محیط زیست در آموزش و پرورش و همچنین دانشگاه ها هم قطعا می تواند به توسعه این فرهنگ کمک کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، حمایت از پایان نامه ها و مجموعه های دانش بنیان در حوزه محیط زیست را از جمله دیگر ضروریات و مصوبات این جلسه نام برد و اظهارکرد: پیگیری دادگستری در خصوص جایگزینی حبس در حوزه محیط زیست هم در دستور کار دادگستری قرار گیرد.

 

امام جمعه بجنورد، تأکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد، امور مساجد و اوقاف و امور خیریه هم می تواند در توسعه مفاهیم محیط زیستی کمک حال خوبی باشد البته اداره کل محیط زیست باید اطلاعات لازم و کافی در این خصوص را در اختیار این مجموعه ها قرار دهد.

 

حجت الاسلام نوری، ساخت برنامه مستند تلویزیونی با همکاری صدا و سیما را از دیگر تکالیف اداره کل محیط زیست و به عنوان مصوبات این جلسه مطرح کرد.  

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه در این جلسه از سند «مراسم و راهپیمایی اربعین» غفلت شد، گفت: با توجه به اینکه طی دو سال گذشته ستادی با همین عنوان برای استقبال از زائران عراقی و ایرانی با همکاری موکب اصحاب خراسانی تشکیل شد، چه بهتر این دو سند یکی شده و بتوان از ظرفیت موکب اصحاب خراسانی هم بهره برد.

 

«تقی صادقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در ابتدای این جلسه به تشکیل شورای نظارت بر نامگذاری اماکن عمومی به عنوان مصوبه جلسات قبلی اشاره کرد و گفت: معاون استاندار به عنوان رییس این شورا مراتب را به فرمانداران ابلاغ کرده اند.

 

وی، معرفی دو عضو حقیقی برای شورای نظارت بر نامگذاری اماکن عمومی را به عنوان دستور کار این جلسه اعلام کرد و با معرفی دکتر «غلامحسن ستایش» و دکتر خانم «سپهری» و رأی موافق حاضران، این دو به عنوان عضو حقیقی این شورا انتخاب شدند.

 

صادقی «ارتقای سند وقف» را از دیگر دستورکارهای این جلسه اعلام کرد که متاسفانه به نتیجه نرسیده و قرار است طی این هفته اجرایی شود.

 

کد خبر 1210187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha