صدور ۹۵مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان زنجان

واحدپور گفت: در یک سال اخیر ۹۵ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۴۷۹ مورد نیز تمدید پروانه کاربرد آن انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل استاندارد استان زنجان امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: در یک سال اخیر ۹۵ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و ۴۷۹ مورد نیز تمدید پروانه کاربرد آن انجام گرفته است.

 


مرتضی واحدپور ادامه داد: از هفته دولت ۱۴۰۰ تا هفته دولت امسال ۲۳۶ مورد اظهارنامه بررسی صادراتی انجام شده است.

 


وی افزود: تعداد اظهار نامه مورد بررسی وارداتی نیز یک هزارو ۳۶۴ مورد و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی نیز چهار مورد بوده است.

 


واحدپور گفت: در یک سال اخیر ۲۹۵ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و تجهیزات زمین بازی توسط کارشناسان انجام گرفته است. همچنین در همین مدت نسبت به صدور یک‌هزار و ۲۹۸ مورد گواهینامه ایمنی آسانسور مبادرت کرده است.

 


این مسئول افزود: شمار بازرسی مراکز عرضه لوازم خانگی استان طی یکسال گذشته ۲ هزارو ۵۲۵ مورد و نمونه برداری از مراکز تولیدی را نیز سه هزار ۵۵۷ مورد بوده است.

 

 واحدپور با اشاره به اینکه در بازرسی طرح طاها (تولید داخل)، نمونه برداری و آزمون نمونه طاها نیز به ترتیب ۹ هزار ۲۱۲ مورد، ۶۸۲ و ۶۸۱ مورد بوده است، افزود: طی مدت یاد شده ۲۳ مورد تمدید تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار استانی، ۲ مورد ابطال و ۲۰ مورد نیز گواهی ۱۷۰۲۵ بوده است.

 


مدیرکل استاندارد زنجان خاطرنشان کرد: در راستای استاندارد سازی، آموزش و ترویج استاندارد ۱۵ هزار و ۹۷۶ نفر ساعت برای آموزش مدیران کنترل کیفیت و یک هزار و ۹۰۸ نفر ساعت آموزش کارشناسان استاندارد انجام گرفته است.

 

 

وی با اشاره به کالاهای دارای استاندارد اجباری و تشویقی خاطرنشان کرد: منظور از استاندارد اجباری، استانداردی است که اجرای همه یا بخشی از آن در کشور به ترتیبی که در قانون مقرر شده، برای تولید  مصرف داخلی، صادرات و یا واردات اجباری می‌شود اما در استاندارد تشویقی اجرای آن بر حسب قرارداد سازمان با اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد بود.

کد خبر 1210195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha