آغاز بهار تحصیلی در حوزه علمیه لرستان با هزار و ۲۰۰ طلبه

سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه برادران لرستان با حضور یک هزار و ۲۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه علمیه سراسر استان لرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حوزه علمیه ظرفیتی عظیم برای تربیت و پرورش جوانانی توانمند، با استعداد، مؤمن و متعهد و تربیت نسلی انقلابی است.

 

حوزه علمیه رسالتی خطیر در جهت هدایت دینی جامعه، ارتقای اخلاق و معنویت بر دوش دارد و برای موفقیت در این زمینه باید طلابی توانمند و انقلابی تربیت نماید که بتوانند در آینده کشور و در عرصه های مختلف نقش آفرینی کنند.

 

رسالت حوزه علمیه تربیت طلبه تراز انقلاب است

 

تربیت طلبه تراز انقلاب رسالتی بس خطیر بوده و این ام لازمه حرکت در مسیر انقلاب و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب است، طلاب به عنوان الگوی دیگر افراد جامعه باید همواره به علم و اخلاق آراسته باشند.

 

می توان گفت مهم ترین خروجی حوزه علمیه تبلیغ است و طلاب با کسب معارف علمی و اخلاقی و تهذیبی باید خود را برای انجام رسالت تبلیغی در جامعه آماده سازند.

 

تبلیغ مهم ترین و اثربخش ترین عامل برای آگاهی بخشی، روشنگری، معرفت افزایی در جامعه بوده و به ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه کمک می کند.

 

امروزه دشمنان با بهره مندی از فضای مجازی و هزینه کردن به دنبال کم رنگ کردن ارزش ها در جامعه اسلامی، فاصله انداختن بین جوانان و انقلاب، رواج بی بندو باری ها بوده و با هجمه های فرهنگی نسل جوان و نوجوان و خانواده ها را هدف قرار داده اند.

 

انجام فعالیت تبلیغی طلاب سد راه این هجمه ها بوده و با معرفت افزایی جلوی رواج آسیب های اجتماعی گرفته می شود.

 

طلاب حوزه های علمیه ظرفیتی عظبم برای انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی بوده و این ظرفیت باید مورد توجه قرار گیرد و با گسترش و تقویت برنامه های تبلیغی جلوی رواج توطئه های فرهنگی دشمن گرفته شود.

 

در استان لرستان 13 مدرسه علمیه برادران در سراسر استان فعال بوده و در این مدارس یک هزار و 200 طلبه مشغول تحصیل هستند و بهره مندی از این ظرفیت عظیم فرصتی برای نهادینه سازی ارزش ها، مقابله با ضدارزش ها و تربیت نسلی انقلابی برای حرکت در مسیر انقلاب و تحقق اهداف و آرمان های انقلاب است.

 

برپایی حضوری کلاس های درس حوزه علمیه

 

حجت الاسلام احد عبداللهی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، تحصیل در حوزه را فرصتی برای شناسایی و شکوفایی استعداد طلاب خواند و گفت: مهم ترین معیار در حوزه علمیه لرستان کیفیت محوری است.

 

وی بیان کرد: امید است در سایه نخبه پروری و کشف و شکوفایی استعداد طلاب در حوزه شاهد ارتقای علمی روز افزون در مدارس علمیه باشیم.

 

مدیر حوزه علمیه لرستان از برپایی حضوری کلاس هایدرس حوزه در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری خبر داد و گفت: تقویم آموزشی به تمام مدارس علمیه لرستان ابلاغ شده است و کادر و اساتید مدارس موظف هستند طبق براساس آن برنامه های تهذیبی،آموزشی و پژوهشی را اجرا نمایند.

 

تحصیل طلاب حوزه علمیه برادران لرستان در سطح یک، دو و سطح سه حوزوی

 

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهارداشت: سال تحصیلی در مدارس علمیه برادران لرستان (5 شهریور)، آغاز شده و طلاب در مدارس علمیه سال تحصیلی خود را شروع کرده اند.  

 

معاون آموزش حوزه علمیه برادران لرستا به برگزاری دوره آموزشی میثاق طلبگی اشاره کرد و گفت: این دوره برای طلاب جدیدالورود در حال برگزاری است.

 

وی خاطرنشان کرد:  امسال در راستای برگزاری درس فقه و اصول حضرات آیات جوادی آملی، مکارم شیرازی و سبحانی در استان رایزنی های لازم صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: این دوره به صورت مجازی ویژه کادر حوزه علمیه لرستان و طلابی که پایه ۱۰ را به اتمام رسانده اند، برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه یادآور شد: طلاب در مدارس علمیه برادران لرستان در پایه های تحصیلی یک تا 10 مشغول تحصیل هستند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه لرستان بیان کرد: طلاب حوزه علمیه برادان در سطح یک، دو و سطح سه حوزه مشغول تحصیل هستند.

 

گفتنی است، با توجه به ظرفیت مدارس علمیه استان لرستان و ظرفیت اساتید حوزه علمیه استان، راه اندازی سطح چهارم کلام نیز در استان در حال پیگیری است.

 

 

کد خبر 1210211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha